Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Mediha ÖZÇEVİK KAL
Danışman: Demet Baran Bulut
Özet:
Bu çalışmada, 5. sınıf öğrencilerinin dinamik ortamlarda
geometrik nesne ve şekillerin çizimlerine yönelik tasarlanan öğrenme ortamının
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak çalışmada nitel
araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama
araçlarının geçerlik ve güvenirlikleri yapılan pilot çalışma ile tespit
edilmiştir. Çalışma, 5. sınıfta öğrenim gören üç öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada
dinamik ortamlarda temel geometrik nesne ve şekillerin inşa süreçlerini
incelemek için araştırmacı tarafından hazırlanan ve Google Forms ortamına
aktarılmış 10 adet çalışma kağıdı kullanılmıştır. Uygulama öncesinde ve
sonrasında öğrencilerin kavramsal öğrenmelerindeki değişimi tespit etmek için
temel geometrik kavramları içeren görüşme formundaki sorular yöneltilmiştir.
Öğrencilerin inşa süreçlerindeki gelişimi tespit etmek için uygulama öncesinde
ve sonrasında inşa testleri (TGİÖT) ve (TGİST) uygulanmıştır. Öğrencilerin
dinamik ortamlardaki inşa süreçlerinin ekran kayıtları alınmıştır. Uygulama toplamda 7 hafta sürmüştür.
Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin
tasarlanan dinamik ortamların temel geometrik kavramları keşfedilip,
tanınmasında ve inşaların gerçekleştirilmesinde olumlu yönde etkili olduğu
sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonunda ise sonuçlardan yola çıkılarak
araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.