ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN ALGILANAN ESENLİK DÜZEYLERİ, KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER VE EĞİTİM GEREKSİNİ…


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MUHAMMET NARSEYİTOV

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Nermin Karabacak

Eş Danışman: Şenol Sezer

Özet:

Bu araştırmada, uluslararası öğrencilerin algılanan esenlik düzeyleri, karşılaştıkları güçlükler ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın, nicel boyutundaki örneklemi Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’nde aktif olarak eğitim gören 181 uluslararası lisans öğrencisi; nitel boyutunda ise 20 uluslararası lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Sıralı açıklayıcı karma yöntem tasarımının kullanıldığı bu araştırmada, nicel veriler Adams, Bezner ve Steinhardt (1997) tarafından geliştirilen ve Karagözoğlu (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘Algılanan Esenlik Ölçeği’ ile Karabacak (2019) tarafından geliştirilen ‘Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Uluslararası Lisans Öğrencilerinin Eğitim Gereksinimleri Envanteri’ aracılığı ile toplanmıştır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler, IBM 24 SPSS programı ile nitel veriler ise içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi uluslararası lisans öğrencilerin algılanan esenliklerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Uluslararası öğrencilerin yaşam sorunları, eğitimsel sorunlar, öğrenci hizmet sorunları, sosyo-kültürel sorunlar, psikolojik sorunlar, akademik sorunlar yaşadıkları ve bu konularda desteklenmeleri için eğitimsel gereksinimleri bulunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara dayanarak Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi uluslararası lisans öğrencilerin akademik sorunlarının üstesinden gelebilmeleri ve eğitimsel gereksinimlerinin karşılanabilmesi için Akademik Destek Merkezinin kurulması önerilmiştir.