Biography
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında görevli Prof. Dr. Ali Sabri İPEK, 1975 yılında Rize’de doğmuştur. İlk, orta ve lise öğrenimi sonrasında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Matematik Bölümü’nde 1992 yılında başladığı yüksek öğrenimini 1996 yılında bölüm birinciliği ile tamamlamıştır. 1996-1997 eğitim-öğretim yılında Van ilindeki okullarda öğretmen olarak çalıştıktan sonra 1997 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Matematik Bölümüne Araştırma Görevlisi olarak göreve başlamıştır. 2000 yılında yüksek lisansını, 2003 yılında da matematik eğitimi alanında doktorasını tamamlamıştır. 2004 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’na Yrd. Doç. Dr. olarak atandıktan sonra 2008 yılında Rize Üniversitesinde Yrd. Doç. Dr. olarak göreve başlamıştır. Milli Eğitim Bakanlığınca onaylı çeşitli matematik ders kitaplarında yazar ve editör olarak görev yapmış; aynı zamanda 2018 yılı Matematik Dersi Öğretim programının hazırlanma komisyonunda da görev almıştır. Birçok bilimsel çalışmaya imza atan Dr. İPEK'in çalışma alanları arasında matematikte kavramsal öğrenme, öğretmen eğitimi, çoklu temsiller öne çıkmaktadır. Halen Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Prof. Dr. olarak çalışmakta olan Dr. İpek, evli ve 3 çocuk sahibidir.
Education Information
- Doctorate, Ataturk University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Turkey 2000 - 2003
- Postgraduate, Ataturk University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Turkey 1996 - 2000
- Undergraduate, Ataturk University, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi, Turkey 1992 - 1996
Foreign Languages
- English, B2 Upper Intermediate
Dissertations
- Doctorate, Kompleks Sayılarla İlgili Kavramların Anlaşılmasında Görselleştirme Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi, Ataturk University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi, 2003
- Postgraduate, Düzlemsel Hareketlerin Kompleks Sayılarla İfadesi , Ataturk University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, 2000
Research Areas
Academic Titles / Tasks
- Professor, Recep Tayyip Erdogan University, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2019 - Continues
- Associate Professor, Recep Tayyip Erdogan University, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, 2014 - 2019
- Assistant Professor, Recep Tayyip Erdogan University, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, 2008 - 2014
- Assistant Professor, Ataturk University, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim, 2004 - 2008
- Research Assistant PhD, Ataturk University, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim, 2003 - 2004
- Research Assistant, Ataturk University, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, 1997 - 2003
Academic and Administrative Experience
- Recep Tayyip Erdogan University, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2019 - Continues
- Head of Department, Recep Tayyip Erdogan University, Eğitim Fakültesi, İlköğretim, 2008 - 2021
- Recep Tayyip Erdogan University, Eğitim Fakültesi, 2011 - 2016
Courses
- Soyut Matematik, Undergraduate, 2018 - 2019
- Matematik Öğretim Programı ve Planlama, Undergraduate, 2017 - 2018
- Matematiğin Temelleri-I, Undergraduate, 2018 - 2019
- İlköğretim Matematiğinde Çoklu Temsiller, Postgraduate, 2017 - 2018
- Karmaşık Analiz, Undergraduate, 2017 - 2018
Advising Theses
- İpek A. S., 7. sınıf öğrencilerinin tam sayılarla işlemlerde ilişkilendirme becerilerinin incelenmesi, Postgraduate, S.TURAN(Student), 2021
- İPEK A. S., Ortaokul matematik öğretmenlerinin tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik konu alan bilgilerinin incelenmesi, Postgraduate, M.AK(Student), 2019
- İPEK A. S., 6. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Gösterimlerle İlgili Sayı Duyuları, Temsile ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Postgraduate, K.HUT(Student), 2019
- İPEK A. S., İlkokul matematik ders kitaplarındaki doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemleriyle ilgili problemlerin incelenmesi, Postgraduate, A.Usta(Student), 2018
- İPEK A. S., Matematiksel Modelleme ile Cebir Öğretiminin Öğrencilerin Akademik başarılarına ve matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmelerine etkisi, Postgraduate, Y.Sandalcı(Student), 2013
- İPEK A. S., Gerçekçi Matematik Eğitiminin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi, Postgraduate, Z.Aydın(Student), 2008
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
-
Türk İlkokul Matematik Ders Kitaplarında Doğal Sayılarla Çarpma Ve Bölme İşlemleriyle İlgili Problemlerin İncelenmesiUsta A., İPEK A. S.Milli Eğitim, vol.48, no.1, pp.241-265, 2019 (SCI-Expanded)
-
The Relation between Multiple Representations of Fractions Skills and Self-Efficacy Beliefs of Elementary StudentsIpek A. S.NEW EDUCATIONAL REVIEW, vol.28, no.2, pp.126-137, 2012 (SSCI)
-
Gerçekçi Matematik Eğitiminin İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılarla Çarpma Konusundaki Başarılarına EtkisiAYDIN ÜNAL Z., İPEK A. S.EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.34, pp.60-70, 2009 (SSCI)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının küme kavramıyla ilgili algılarıİPEK A. S., ALBAYRAK M., IŞIK C.Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, pp.221-230, 2009 (SCI-Expanded)
-
Temel işlem becerilerinin öğretiminde problem kurma-çözme çalışmalarıALBAYRAK M., İPEK A. S., IŞIK C.Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, pp.1-11, 2006 (SCI-Expanded)
-
Matematik Öğretiminde Kendini GerçekleştirmeIŞIK C., ALBAYRAK M., İPEK A. S.Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.13, pp.129-139, 2005 (SCI-Expanded)
-
On indicator of normals in E-n-euclid spaceHIZARCI S., ISIK C., Ipek A. S.APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION, vol.154, no.2, pp.443-447, 2004 (SCI-Expanded)
-
Changes in geometry: invariant areas in Euclid geometryHIZARCI S., Ipek A. S.APPLIED MATHEMATICS AND COMPUTATION, vol.153, no.2, pp.395-401, 2004 (SCI-Expanded)
-
Farklı bir yaklaşımla vektör uzayı kavramının öğretimiKONYALIOĞLU A. C., İPEK A. S., IŞIK A.Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.10, no.2, pp.325-332, 2002 (SCI-Expanded)
-
Öğretmen Adaylarının Matematiğe Karşı Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesiKIZILOĞLU N., İPEK A. S.Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.9, no.2, pp.379-386, 2001 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
-
Examination of Eighth Grade Students' Mathematical Thinking Processes Related to Exponential ExpressionsDÜZGÜN C., İPEK A. S.Manas Journal of Social Studies, vol.12, no.4, pp.1249-1269, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
-
Öğrencilerin Tam Sayılarla İşlemlerde İlişkilendirme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem AraştırmasıTuran S., İpek A. S.International Journal of Educational Studies in Mathematics, vol.9, no.2, pp.67-83, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
-
6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK GÖSTERİMLERLE TEMSİL VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİHut K., İpek A. S.ULUSLARARASI ANADOLU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , vol.5, no.3, pp.1109-1126, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
-
Comparison of Prospective Mathematics Teachers' Problem Posing Abilities in Paper-Pencil Test and on Dynamic Geometry Environment in Terms of CreativityOcal M. F., KAR T., Guler G., İPEK A. S.REDIMAT-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LAS MATEMATICAS, vol.9, no.3, pp.243-272, 2020 (ESCI)
-
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının İncelenmesiİpek A. S., Özdemir E.AKDENİZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, vol.13, no.27, pp.244-262, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanterini Türkçeye Uyarlama ÇalışmasıBaran Bulut D., İpek A. S., Aygün B.Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.3, pp.1360-1377, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
Pre-Service Elementary Mathematics Teachers' Specialized Content Knowledge: The Case of Integer Addition and SubtractionİPEK A. S.International Journal of Progressive Education, vol.14, no.4, pp.70-84, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
İlk ve Ortaokul Düzeyindeki Öğrencilerin Eşit İşaretine Yönelik AnlamalarıBaran Bulut D., Aygün B., İpek A. S.Turkish Journal of Teacher Education, vol.7, no.1, pp.1-16, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
Investigation of Elementary School Students’ Problem Posing Abilities for Arithmetic Expressions in the Context of Order of OperationsÖÇAL M. F., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol.9, no.2, pp.170-191, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
İlköğretim Matematik Dersi Sınav Sorularının MATH Taksonomisine Göre AnaliziAYGÜN B., BARAN BULUT D., İPEK A. S.TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ, no.7, pp.62-88, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
Complex numbers as visual representationİPEK A. S.International Journal of Contemporary Research, vol.3, pp.21-24, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
-
ONLUK SAYMA SİSTEMİNİN ÖĞRETİMİALBAYRAK M., İPEK A. S., IŞIK C.Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, no.13, pp.199-206, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının çizgi grafiklerine öykü oluşturmada karşılaştıkları güçlüklerIŞIK C., KAR T., İPEK A. S., IŞIK A.International Online Journal of Educational Sciences, vol.4, pp.644-658, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
-
The Representations of Pre-service Elementary Mathematics Teachers Used in Solving Mathematical Problemsİpek A. S., Okumuş S.Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.11, no.3, pp.681-700, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor AlgılarıGÜVELİ E., İPEK A. S., ATASOY E., GÜVELİ H.Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, vol.2, no.2, pp.140-159, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
-
Matematik tarihinde sözel problemlerin çözümünde görsel temsillerin kullanılmasıKAR T., İPEK A. S.Journal of Qafqaz University, vol.28, pp.137-147, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
-
MATEMATİK TARİHİNDE SÖZEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜNDE GÖRSEL TEMSİLLERİN KULLANILMASIKAR T., İPEK A. S.Journal of Qafqaz University, no.28, pp.137-147, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
-
Onluk sayma sisteminin öğretimiALBAYRAK M., İPEK A. S., IŞIK C.Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, pp.199-206, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
-
The Role of Visualization Approach on Students’ Conceptual LearningKONYALIOĞLU S., KONYALIOĞLU A. C., İPEK A. S., IŞIK A.International Journal for Mathematics Teaching and Learning, pp.1-9, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
-
On Function GraphsİPEK A. S., HIZARCI S.Journal of Qafqaz University, vol.155, pp.165-170, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kesir İşlemleri Konusundaki Kavramsal PerformanslarıİPEK A. S., IŞIK C., ALBAYRAK M.Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, pp.537-547, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
-
Matematiksel İndüksiyon MetoduKAPLAN A., İPEK A. S., HIZARCI S.Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, pp.509-519, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının kesir işlemleri konusundaki kavramsal performanslarıİPEK A. S., IŞIK C., ALBAYRAK M.Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi DergisiI, vol.11, pp.537-547, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
-
Matematik Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesiKAPLAN A., İPEK A. S.EĞİTİM VE BİLİM, vol.27, no.125, pp.69-73, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
-
Expression of Planar Motions With Complex NumbersİPEK A. S., KONYALIOĞLU A. C., OCAK R.Journal Of Institute Of Mathematics & Computer Sciences (Math. Series), vol.15, no.3, pp.157-159, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Books & Book Chapters
-
STEM ÖĞRETİMİ İÇİN 20 STRATEJİİPEK A. S.Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2018
-
STEM ÖĞRETİMİ İÇİN 20 STRATEJİ - 20 Strategies for STEM InstructionİPEK A. S., DURMUŞ S., YILDIZ B.NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, 2018
-
Zorlanan Çocuklar için İlköğretim Matematik ÖğretimiÖÇAL M. F., KAR T., DEMİRCİ Ö., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G., ŞİMŞEK M.ANI YAYINCILIK, Ankara, 2018
-
Matematiğin DiliİPEK A. S., KAR T.in: Zorlanan Çocuklar İçin İlköğretim Matematik Öğretimi, MEHMET FATİH ÖÇAL TUĞRUL KAR, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.47-70, 2018
-
İlkokul Matematik 1 Ders KitabıDURMUŞ S., İPEK A. S.Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2017
-
Ortaokul Matematik 5 Ders KitabıDURMUŞ S., İPEK A. S.Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2017
-
Tam SayılarİPEK A. S.in: Ortaokul Matematik 6. Sınıf, Doğan M., Karakaya V., Editor, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, pp.344-384, 2016
-
Cebirsel İfadelerİPEK A. S., PEKER M., MIHCI M.in: Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, pp.385-426, 2016
-
ÇemberBÜTÜN M., İPEK A. S., Ayhan S.in: Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editor, MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI YAYINLARI, Ankara, pp.536-568, 2016
-
Tam SayılarİPEK A. S., DOĞAN M., MIHCI M.in: Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, pp.344-384, 2016
-
Çarpanlar ve KatlarPEKER M., İPEK A. S., DAYAN Ş.in: Ortaokul Matematik 6 Sınıf, Mustafa DOĞAN, Vatan KARAKAYA, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, pp.38-95, 2016
-
Karmaşık sayılar: Gerçek ve sanalın birlikteliğiİpek A. S.in: Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, Zembat İ.Ö.,Özmantar M.F.,Bingölbali E.,Şandır H.& Delice. A., Editor, Pegem A Yayıncılık , Ankara, pp.127-137, 2013
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
-
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı Üzerine GörüşleriAVCI A., ATİK B., İPEK A. S.3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Turkey, 30 September 2021, vol.1, pp.294-295
-
Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Gösterimlerle Toplama İşleminde Çoklu Temsiller Arasındaki İlişkilendirme BecerileriSAĞIR S., İPEK A. S.II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Gümüşhane, Turkey, 7 - 09 November 2019, pp.1
-
Indicators Of Prospective Mathematics Teachers’xx Success in Problem Solving: The Case Of Creativity in Problem-PosingKAR T., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F., GÜLER G., İPEK A. S.Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Pretoria, South Africa, 7 - 12 July 2019, vol.2, pp.456-463
-
INDICATORS OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS’ SUCCESS IN PROBLEM SOLVING: THE CASE OF CREATIVITY IN PROBLEM-POSINGKAR T., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F., GÜLER G., İPEK A. S.(Eds.). Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Proteria, South Africa, 7 - 12 July 2019, vol.2, pp.456-463
-
6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK GÖSTERİMLERLE İLGİLİ SAYI DUYULARI VE TEMSİL BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİHUT K., İPEK A. S.12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, vol.1, no.1, pp.280
-
An Iplementation of STEM Education in the Context Of Astronomy: Reflections from a Project On Modelling With RobotsSANDALCI Y., TEKBIYIK A., İPEK A. S., OKUMUŞ S.International Conference on Mathematics and Mathematics Educations, 27 - 29 June 2018
-
Pre-service mathematics teachers' investigation of the constraints of mathematical toolsOKUMUŞ S., İPEK A. S.Re(s)sources 2018, Lyon, France, 28 - 30 May 2018, pp.316-319
-
Ortaokul 5 ve 6. Sınıf Matematik Ders Kitaplarındaki Örüntü Problemlerinin AnaliziÖZDEMİR E., KAR T., GÜVELİ H., İPEK A. S.VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Turkey, 9 - 11 May 2018, pp.1
-
Kesirlerde Çarpma ve Bölme İşlemine Yönelik Problem Kurmada Yapılan HatalarÖZDEMİR E., GÜVELİ H., İPEK A. S.VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Turkey, 9 - 11 May 2018, vol.1, no.1, pp.28
-
Gifted Students’ Problem Posing Abilities In The Context Of Creativity: Fluency AndFlexibilityKAR T., ÖÇAL M. F., İPEK A. S., ÇİLTAŞ A.27th International Conference on Educational Sciences, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.2740-2742
-
Sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarla çıkarma işlemine yönelik alan bilgisinin incelenmesiKAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017, vol.1, pp.237-238
-
İlkokul Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Sıralama Bağlamında İncelenmesiKAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., IŞIK C.16th International PrimaryTeacher Education Symposium, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 8 - 11 May 2017
-
Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetiksel İfadelere Yönelik Problem Kurma Becerisinin İşlem Önceliği Bağlamında İncelenmesiKAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F.3. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, AFYON, Turkey, 17 - 19 May 2017
-
Strategies Used by Primary Mathematics Teachers to Generalize Shape PatternsGÜVELİ H., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., KAR T.2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCES IN NATURAL AND APPLIED SCIENCES, Antalya, Turkey, 18 - 21 April 2017
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Bölme İşlemine Yönelik Alan Bilgisinin İncelenmesiKAR T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G.16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Cyprus (Kktc), 8 - 11 May 2017
-
Prospective Classroom Teachers’ Knowledge of Ordering FractionsÖZDEMİR E., KAR T., İPEK A. S.2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCESIN NATURAL AND APPLIED SCIENCESICANAS 2017, 18 - 21 April 2017
-
Matematiksel modellemenin cebir öğretimine ve matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmeye etkisiSandalcı Y., İPEK A. S.VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, vol.1, pp.176
-
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖRÜNTÜLER KONUSUNDAKİ YARATICILIK BECERİLERİNİN PROBLEM KURMA BAĞLAMINDA İNCELENMESİİPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesiİPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016, vol.1, pp.43
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesiİPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016, vol.1, pp.43
-
The Analysis of Written Exam Questions Based on Certain VariablesİPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONGEDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Liepaja, Lithuania, 21 - 23 July 2016, vol.1, pp.21
-
The analysis of middle school 8th grade students' pattern generalization skillsÖZDEMİR E., İPEK A. S., KÜLTÜR M. N., KAR T.6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, France, 29 - 31 October 2015, vol.I, pp.7
-
The analysis of middle school 5th grade students' problem posing and problem solving abilitiesKar T., Işık C., İpek A. S., Özdemir E.6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, France, 29 - 31 October 2015, vol.I, pp.7
-
Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanterinin Türkçeye Uyarlanma ÇalışmasıBARAN BULUT D., AYGÜN B., İPEK A. S.2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Turkey, 16 - 18 May 2015
-
Yaratıcı Problem Çözme Özellikleri Envanteri’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması.BARAN BULUT D., AYGÜN B., İPEK A. S.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Turkey, 16 - 18 May 2015
-
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Karşı Tutumları ve Materyal Geliştirme Sürecinde Karşılaştıkları ZorluklarATASOY E., İPEK A. S., AYGÜN B., BARAN BULUT D.1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Turkey, 20 - 22 June 2013, pp.141
-
Sınıf öğretmeniadaylarının eşit işaretine yönelik alan bilgileri ve pedagojik alan bilgileriANKARA, TÜRKIYE, 23-25 Mayıs 2013, ss.s-sAYGÜN B., BARAN BULUT D., İPEK A. S.MATDER 12. Matematik sempozyumu, Ankara, Turkey, 23 - 25 May 2013
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eşit İşaretine Yönelik Alan Bilgileri ve Pedagojik Alan BilgileriAygün B., Baran Bulut D., İpek A. S.12. Matematik Sempozyumu, Ankara, Turkey, 23 - 25 May 2013, no.12
-
İlköğretim Öğrencilerinin Eşit İşaretine Yönelik AnlamalarıBARAN BULUT D., AYGÜN B., İPEK A. S.XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Turkey, 24 - 26 May 2012
-
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarinin Teknoloji Destekli Temsillerle İlgili DüşünceleriİPEK A. S., BARAN BULUT D.5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Turkey, 22 - 24 September 2011, pp.458-462
-
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Temsillerle İlgili Düşünceleri.İPEK A. S., BARAN BULUT D.5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Turkey, 22 - 24 September 2011, no.5, pp.458-462
-
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Matematiğin Doğasına, Öğretimine Ve Öğrenimine Yönelik İnançlarına EtkisiATASOY E., KARAKUŞ F., İPEK A. S., CAMADAN F.10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Turkey, 5 - 07 May 2011
-
MULTIPLE REPRESENTATIONS OF FRACTIONS: PERFORMANCE AND BELIEFS OF ELEMENTARY STUDENTSALBAYRAK M., İPEK A. S., Unal Z. A.35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Turkey, 10 - 15 July 2011, pp.428
-
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Açı İle İlgili Algıları Üzerine Nitel Bir AraştırmaİPEK A. S., ATASOY E., OKUMUŞ S.9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Turkey, 20 - 22 October 2010
-
The relation between the problem posing and problem solving skills of prospective elementary mathematics teachersKar T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., ALBAYRAK M.2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, vol.2, pp.1577-1583
-
Prospective Mathematics Teachers’ Attitudes Towards Learning Mathematics with TechnologyİPEK A. S., BERİGEL M., ALBAYRAK M.7th International Educational Technology Conference, Lefkose, Cyprus (Kktc), 3 - 05 May 2007, vol.II, pp.27-30
-
Bilgisayar Ortamında Matematiksel Modellemeler Kullanarak Öğrencilerin Temel Matematiksel Becerilerinin GeliştirilmesiİPEK A. S., BERİGEL M.6th International Educational Technology Conference, Lefkose, Cyprus (Kktc), 19 - 21 April 2006, vol.I, pp.907-911
-
İlköğretim okulu matematik dersi programının kapsam ve eğitim durumları açısından incelenmesiALBAYRAK M., IŞIK C., İPEK A. S.Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Turkey, 14 November 2005 - 16 November 2015, pp.256-261
Metrics
Coaching Duties
Refereeing Duties
Non Academic Experience
- National Education Directorate, Van il Milli Eğitim Müdürlüğü, Temel Eğitim