Arş. Gör. Dr. NİLÜFER BİRCAN KAYA


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Felsefe, Sosyal Bilimler Genel, Sanat Ve Beşeri Bilimler, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Özel, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Felsefe, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilimler Eğitimi, Felsefe Eğitimi

Eğitim Bilgileri

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Lisans

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye

2011 - 2020

2011 - 2020

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde çocuklar için felsefe: Bir eylem araştırması

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2011

2011

Yüksek Lisans

Sosyal bilgiler dersi (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2025

2025

EĞİTİMDE VE BİLİMDE YAPAY ZEKA: FIRSATLAR VE TEHDİTLER

Bilişim

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

2014

2014

University of Washington

Eğitim Yönetimi ve Planlama

YÖK Doktora Araştırma Bursu

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Felsefe

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Sosyal Bilimler Eğitimi

Felsefe Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sosyal Bilgilerde Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Pedagojik Formasyon Öğretmenlik Uygulaması

İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Sosyal Beceri Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitimde Ahlak ve Etik

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. The Role of Gender Inequality in the National Identity Dilemma of Syrian Refugee Students in Turkey: A Global Citizenship Perspective

Kaya N. B., Karabacak N.

XII International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

3. Küresel Dünyada Köklerle Buluşmak: Çocuklar İçin Felsefe Yoluyla Kültürel Sürdürülebilirlik

Şişman Z. B., Kaya N. B.

XII International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

4. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 2024 Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Öğretim Programlarının Sosyal Beceri Kapsamında İncelenmesi

Bilbil A., Karcı İ., Kaya N. B.

XII International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

5. Yurtta Sulh Cihanda Sulh'u sorgulamak: Çocuklar için Felsefe ile Sürdürülebilir Barışın İnşası

Kaya N. B., Hüzmeli S.

13.Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, ss.15-16, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

6. Çocuklar İçin Felsefe ile Madalyonun Diğer Yüzü: Göçmenlik Konusuna Vatandaş Çocuk Perspektifinden Bakmak

Kaya N. B., Hüzmeli S.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.171-172, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

7. How can Children Catch the Flying Thoughts?: Help Easily Distracted Fourth Graders Through Mindfulness in Philosophy for Children Sessions

KAYA N. B.

Philosophy Learning and Teaching Organisation, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2015

2015

8. Looking Through the Social Studies Course: Can Philosophy for Children Develop Self-Awareness

KAYA N. B.

Identity and Philosophical Inquiry in an Age of Diversity Conference, Vancouver, Kanada, 25 - 27 Haziran 2015, ss.24, (Özet Bildiri)

2012

2012

9. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Materyallerinde Yer Alan Örnek Olayların Nitelik Açısından İncelenmesi

KABAPINAR Y., KAYA N. B., Özkan Ö.

21. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 Eylül 2012 - 14 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

10. Sosyal Bilgiler Öğretim Materyallerinde Empati Becerisine Yönelik Etkinliklerin İncelenmesi

KABAPINAR Y., KAYA N. B., Duman M.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu Değişen Dünya’xxda Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimde Yeni Yönelimler ve Sorunlar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

11. Bilgi Toplumunda Değişen Öğretmen Rollerine Yönelik Öğretmen Görüşleri

MERTER F., KAYA N. B.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.678-684, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

12. Analysis of Critical Thinking in Primary School Students Based on Various Criteria

Kaya N. B., Alyıldız Uğurlu A.

The Second International Congress of Educational Research: ocial Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.143-155, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

13. Küreselleşme bağlamında ilköğretim programlarının değerlendirilmesine yönelik öğretmen görüşleri

MERTER F., KAYA N. B.

1. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

14. Examination on self-efficacy of the pre-service teachers of classroom teacher and pre-school teacher according to creative drama method

Kaya N. B.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4533-4539, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

15. Kadın Akademisyenlerin Sorunları: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve İnönü Üniversitesi Örneği

Kaya N. B., ALYILDIZ A., Kuğuoğlu İ. H.

Uluslararası Multidisipliner Kadın Kongresi, İzmir, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2009, ss.56-68, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Çocuklar için Felsefe

Tuncel G., Kaya Feyizoğlu N. B.

Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, Prof. Dr. Z: Nurdan BAYSAL,Dr. Elif SARICAN, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.171-205, 2022

2015

2015

2. Yeni Ögretim Programlari ve Empati Becerisi

KAYA N. B.

Empatiyle Gelismek Empatiyi Gelistirmek: Çocuk ve Empati, Kabapinar Y. , Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.254-297, 2015

Öğrenci Projeleri

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Öğretim Programlarında Yer Alan Sosyal Becerilerin İncelenmesi

Diğer

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2025 - 2025

2025 - 2025

Rize ilindeki Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Okul Başarılarının Artmasında Destekleyici Uygulamalar

Sosyal Proje

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2025

Haziran 2025

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2025

Haziran 2025

International Online Journal of Primary Education

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2024

Ekim 2024

III. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi-UTEK 2024

Bildiri (Özet)



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1