Karabacak N., Çalışır H.(Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022
Bu araştırma, Rize
ilinde Covid 19 sürecinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonlarının ne
durumda olduğu ve çevrimiçi öğretimde karşılaştıkları sorunların incelenmesine yönelik tasarlanan karma araştırma yöntemine göre
planlanan bir çalışmadır. Bu araştırmada iki örneklem grubu bulunmaktadır.
Birinci örneklem grubu nicel çalışmanın uygulanacağı gruptur. Araştırmanın
evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Rize ilinde görev yapan 861 sınıf
öğretmenidir. Araştırma evreninin tamamına ulaşılabilir olması nedeniyle,
araştırma evreninin tamamı örneklem olarak alınacaktır. İkinci örneklem grubu
ise nitel çalışmanın uygulanacağı gruptur. Bu örneklem ise çalışma
evreninden seçilecek olan farklı sosyo-ekonomik statüdeki (düşük, orta ve üst sosyo-ekonomik) ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleridir. Araştırmada veriler nicel ve nitel
yolla toplanacaktır. Bu araştırmada nicel veriler “Öğretmenlerin BİT
Entegrasyon Yaklaşımları Ölçeği” ve “Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik
Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” ile toplanacaktır. Nitel veriler zorunlu uzaktan eğitimde çevrimiçi öğretimde karşılaştıkları sorunların derinlemesine incelenmesi amacıyla sınıf
öğretmenleriyle yarı yapılandırılmış görüşme verileri ile
toplanacaktır. Nicel verilerin analizinde SPSS 24 istatistik programı
kullanılacaktır. Öğretmen görüşlerine ilişkin ortalama puanlar, standart sapma
değerleri hesaplanacaktır. Toplanan verilerin
analizinde betimsel istatistikler, ikili gruplar arası farklılıkları belirleyebilmek amacıyla bağımsız
örneklem t-testi ve sayısı ikiden fazla olan gruplar arası farklılıkları
belirleyebilmek amacıyla da tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA)
kullanılacaktır. Sınıf öğretmenlerinin
BİT entegrasyon yaklaşımları ve teknoloji
entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları arasındaki ilişki Pearson Momentler
Çarpım Korelasyonu ile analiz edilecektir. Nitel verilerin ses dökümünde ve
analizinde bilgisayar destekli nitel veri analizi programı Nvivo 12’den
faydalanılacaktır. Verilerin analizi içerik analiziyle gerçekleştirilecektir.
Veriler, tema ve alt temalar altında toplanıp, tablolaştırılacaktır.