Mollahasanoğlu H., Okumuş H. İ.(Yürütücü), Öztürk U. K., Abdioğlu M.
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2024 - 2025
Maglev ulaşım sistemleri, yüksek hız, düşük sürtünme ve çevresel sürdürülebilirlik gibi avantajlar sunar. Bu sistemler, hızlı ve sessiz bir şekilde çalışarak seyahat sürelerini kısaltırken, düşük bakım gereksinimleri ve az temas yüzeyiyle altyapı maliyetlerini düşürürler. Ayrıca, konforlu seyahat deneyimi ve yüksek güvenlikleriyle dikkat çekerler. Bu nedenlerle, maglev teknolojisi, gelecekteki ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak için önemli bir çözüm olarak görülmektedir.
Test amaçlı yapılan maglev dinamik ölçüm sistemleri, maglev teknolojisinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu sistemler, maglev taşıyıcıların performansını değerlendirmek, güvenliklerini sağlamak ve sistemlerin stabilitesini artırmak için kullanılır. Özellikle, 3 eksenli kuvvet ölçümü, maglev taşıyıcılar üzerinde etki eden kuvvetlerin tam olarak anlaşılmasını sağlar. Bu, sistemdeki aşırı kuvvetlerin tespit edilmesini ve önlenmesini mümkün kılarak sistem bileşenlerinin güvenliğini sağlar. Ayrıca, doğru kuvvet ölçümü, kontrol algoritmalarının etkin bir şekilde çalışmasını sağlar ve taşıyıcıların istikrarını artırır. Test amaçlı yapılan maglev dinamik ölçüm sistemleri, maglev teknolojisinin sürekli olarak gelişmesine katkıda bulunarak daha güvenilir, daha verimli ve daha güvenli maglev sistemlerinin tasarımını ve uygulanmasını sağlar. Bu sistemler aynı zamanda, maglev taşıyıcıların performansını iyileştirmek için stratejik kararlar almak için gereken verileri sağlayarak araştırma ve geliştirme faaliyetlerine de temel oluşturur.
Önerilen bu proje ile araştırma grubumuz tarafından TÜBİTAK1001 projesi kapsamında geliştirilen HTS-alüminyum raylı elektrodinamik Maglev sisteminin manyetik kuvvet ve diğer dinamik karakteristiklerinin 6-eksenli kuvvet sensörü ile incelenmesi planlanmıştır. Bu ölçümler, sistemdeki kuvvetlerin yönünü, büyüklüğünü ve bunlara ilave olarak dinamik hareket esnasında farklı eksenler boyunca olan tork ve bu büyüklüklerin kılavuz yol parametreleri ile olan etkileşimlerini belirler. Bu bilgiler, sistem performansını izlemek, kontrol etmek ve optimize etmek için hayati öneme sahiptir. Ayrıca, doğru kuvvet ölçümü, sistemdeki aşırı yüklenmeleri tespit ederek güvenlik risklerini azaltır ve sistem bileşenlerinin dayanıklılığını artırır. Sonuç olarak, maglev dinamik ölçüm sistemleri için 6 eksenli kuvvet ve tork ölçümü, sistemlerin güvenli, verimli ve sürdürülebilir bir şekilde çalışmasını sağlamak için vazgeçilmez bir unsurdur.
Bu proje başarı ile tamamlandığında, en az 2 adet SCI yayın ve 1 adet Doktora tez çalışmasının tamamlanmasına katkıda bulunması hedeflenmektedir. Ülkemizde gerçekleştirilecek olan bu çalışma ile bu konuda araştırmacı yetiştirilmesi ve kazanılacak tecrübeler ile gerçek boyuta yakın dinamik Maglev sistemleri üzerine önemli katkı sağlaması beklenmektedir.