Karabacak N., Şeker A.(Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2020 - 2022
Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin ödev
motivasyonları ile aile katılımı arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik
tasarlanan nicel yaklaşıma göre desenlenen tarama modeli bir çalışmadır.
Araştırmanın evreni 2019–2020 öğretim yılında Rize ili ve merkez ilçelerinde
bulunan farklı sosyo-ekonomik statüdeki ailelerden gelen öğrencilerin eğitim
gördüğü ilkokul 4. sınıf öğrencilerin tamamı oluşturmaktadır. Örneklem grubunu
ise farklı sosyo-ekonomik statüdeki ailelerden gelen öğrencilerin eğitim
gördüğü ilkokul 4. sınıf öğrencileri arasından küme örnekleme tekniği ile
belirlenen ilkokul 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmada veriler
nicel yolla iki farklı ölçme aracı kullanılarak toplanacaktır. Bunlar,
Ahioğlu-Lindberg ve Oğuz tarafından (2016) geliştirilen “İlköğretimde Okul ve
Aile İşbirliği-Veli Formu” ve “Ödev Motivasyonu ve Ödev Stilleri Belirleme
Ölçeği”dir. Çoktan seçmeli sorulardan elde edilen veriler SPSS programı ile
analiz edilecektir. Bu süreçte öğretmen görüşlerine ilişkin ortalama puanlar,
standart sapma değerleri hesaplanacaktır. Ortalama puanların cinsiyet değişkeni
açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemede bağımsız
t-testi kullanılacaktır. Öğretmen görüşlerinin velilerin sosyo-ekonomik
düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemede ANOVA kullanılacaktır.
Açık uçlu sorulardan elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz
tekniğinden yararlanılacak ve frekans tablosu oluşturulacaktır. 4. sınıf
öğrencilerinin ödev motivasyonları ile aile katılımı puanları arasındaki ilişki
pearson korelasyon katsayısı hesaplanacaktır.