Normal Gelişim Gösteren ve Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Su Okuryazarlıklarının Geliştirilmesine Yönelik Aktif Öğrenme Tabanlı Öğretim Uygulamasının Kavramsal Anlama, Sorumluluk, Karar Verme ve Kariyer Bilincine Etkisi


Ursavaş N. (Yürütücü), Çalık M., Ergül C., Er Nas S., Aytar A., Baki Pala Ç.

TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2025

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mart 2023
  • Bitiş Tarihi: Mart 2025

Proje Özeti

Önemli doğal kaynaklardan biri olan suyun, artan nüfus ve çevre sorunları nedeniyle her geçen gün tehdit altında olduğu ve sürdürülebilirliğinin sağlanması noktasında alınabilecek önlemlerin artırılması gerektiği bilinmektedir. Bu önlemlerden biri, bu konuda bilinçli ve sorumluluk sahibi bireylerin yetiştirilmesidir. Sorumluluk bilincinin kazandırılacağı ortamlardan biri okullardır. Okullar hem Normal Gelişim Gösteren (NGG) hem de Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) olan öğrencilerin bir arada eğitildiği kurumlardır. Su gibi her bireyi yakından ilgilendiren bir konuda NGG öğrencilerin olduğu kadar ÖÖG olan öğrencilerin de eğitilmesi önemli ve gereklidir. Bu çalışmada, NGG ve ÖÖG olan öğrencilerin su okuryazarlıklarının geliştirilmesi hedeflenmiştir.