Simülasyon Tabanlı Rehberli Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Üzerine Temellendirilen Etkileşimli EKitabın Tasarlanması Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi


Reisoğlu İ. (Yürütücü), Eryılmaz Toksoy S.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2025 - 2026

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Temmuz 2025
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2026

Proje Özeti

Bu projenin amacı; simülasyon tabanlı rehberli sorgulamaya dayalı öğrenme temelli etkileşimli e-kitap tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir. Bu doğrultuda tasarım tabanlı araştırma yöntemi temel alınacaktır. Bu çalışmada, simülasyon tabanlı rehberli sorgulamaya dayalı öğrenme üzerine temellendirilen etkileşimli e-kitap ADDIE öğretim tasarımı modeli aşamaları dikkate alınıp geliştirilecektir. Çalışmada, geliştirilen simülasyonların, rehberli sorgulama etkinliklerinin uygunluğunu, etkileşimli e-kitap ara yüzünün özelliklerini değerlendirmek amacıyla 2 fizik eğitimi uzmanı, e-kitabı mesaj tasarımı açısından değerlendirmek için 4 öğretim teknolojisi alan uzmanı ile çalışılacaktır. Geliştirilen kitabın hedef kitleye uygunluğunu değerlendirmek için 20 9. sınıf öğrencisi ile pilot çalışma yapılacak ve 2 fizik öğretmeninin görüşlerine başvurulacaktır. Dil açısından değerlendirmek için 2 Türkçe dil uzmanının görüşlerine başvurulacaktır. Çalışmada nitel veri toplama aracı olan görüşme ve gözlemlerden yararlanılacaktır. Araştırmacılar tarafından geliştirilecek kriter listesiyle, etkileşimli e-kitap içerik öğretim programı çıktıları, öğrenci seviyesi, rehberli sorgulamaya dayalı öğrenme etkinlikleri uyumluluğu, arayüz özellikleri, etkileşimli e-kitapta gezinme, öğrenci-içerik etkileşimi, geribildirim vb. gibi boyutlar dikkate alınarak uzmanlardan detaylı görüş alınmaya çalışılacaktır. Fizik eğitimi, öğretim teknolojisi uzmanları ve öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulacaktır. Uzmanların belirttiği görüşler incelenerek temalar ve kategoriler oluşturulacaktır. E-kitap değerlendirme kriterleri listesi kullanılarak toplanan verilere betimsel istatistiksel teknikler uygulanacaktır. Pilot çalışma sırasında yapılan gözlemler betimsel analize tabi tutulacaktır. Elde edilen veriler doğrultusunda etkileşimli e-kitaba son hali verilecektir.