İsmailoğlu A. (Yürütücü)
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje, 2011 - 2012
Go-Kart ‘ın
sadece şasi kısmı bize hazır olarak elimize ulaştı, üstünde bulunan motor
orijinal go-kart motoru olmayıp 125cc Scooter Motoru bulunmaktadır. Ayrıca
scooter motoru bize kazalı olarak geldi tamamını biz öğrenciler olarak söküp
dağıtıp tekrardan dizayn ettik.. Go-Kart’ı planlamamızdaki amaç yakın
zamanlarda Bayan öğrenci arkadaşımızın boynunun kopması üzerine tasarladık,
bunun gibi facialar gerçekleşmesin diye ne tür önlemler alabiliriz diye
araştırma yaptık. Önce Go-Kart pistlerinden bilgi aldık,daha sonra FIAT servisi
ile görüştük, En son olarak MONDIAL servisi ile görüşerek genel olarak bilgi
topladık daha sonra bu bilgiler ekseninde Go-Kart Motoru arka kısmında
olduğundan dolayı ve dişlilerin açık olduğunu fark ettik,biz elimizde bulunan
125cc Scooter motorunu arka tarafa değilde yan tarafa yerleştirdik ve dişli
aksamı dış tarafta bulunmaktadır ayrıyeten dengeyi sağlamak için karşı kısmına
eşit ağırlıklı levhalar yerleştirdik ve motor kısmının üzerini örten ve arka
taraftaki mil aksamını kapatan kaporta tasarladık ve mönteledik.. Arka tekerlek
milinin üzerini kapatıp herhangi fular,atkı vs. eşyaların mile dolanmasını
önledik,aynı zamanda ön ayak kısmına kaza esnasında veya dışarıdan gelecek sert
cisimleri önlemek amacıyla kendi tasarımımızla tampon yaptık, Motor Kaputu Ön Çalışması , 450-455
derecedeki erimiş çinkonun içine daldırılan demirin kaplanmış halde
olan malzemesi galvanizden yapılmıştır. Açık havada her türlü hava koşulunda
çalışacak metallerin ömrünün uzatılması için tasarlanmış olup hem sert ,
hem güvenlidir.Projeye 5 hafta önce başlanmış olup yalnız 2,5 hafta önce bursa
bilim şenliğinden gelen teklif üzerine çalışmalar hızlandırılarak en son bu
halini almıştır . Bu çalışmanın %80 ‘ni
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEK OKULU OTOMOTİV
BÖLÜMÜ öğrenci ve akademik personele ait olup , %20’si ise OTO AK FIAT (RİZE)
& GALERİ MUZAFFER (MONDIAL) ‘e aittir.