Okuma Yolculuğunda Annelerin Yanındayız: 1. Sınıf Annelerine Destek


Torun N. (Yürütücü), Erol T., Örücü H., Çakır M.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2024 - 2024

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Eylül 2024
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2024

Proje Özeti

"Okuma Yolculuğunda Annelerin Yanındayız: 1. Sınıf Annelerine Destek Programı" adlı bu sosyal sorumluluk projesi, ilkokul 1. sınıf öğrencilerine sahip olan Güneysu Adacami İlkokulu annelerine yöneliktir. Proje, annelerin çocuklarına okuma öğretme sürecinde yaşadıkları stres ve kaygıyı azaltmayı, bu süreçte onlara psikolojik destek sunarak yol göstermeyi amaçlamaktadır. Okuma öğretimi gibi zorlayıcı bir dönemde annelerin karşılaştıkları zorlukları hafifletmeyi ve çocuklarıyla sağlıklı bir öğrenme ilişkisi kurmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Proje kapsamında, öncelikle annelere yönelik bir Stres Yönetimi ve Destek Semineri düzenlenecek, uzman psikologlar ve eğitimciler tarafından okuma öğretiminde yaygın olarak karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları paylaşılacaktır. Anneler ayrıca, oluşturulacak Anne Destek ve Deneyim Paylaşım Grupları aracılığıyla birbirleriyle ve daha önce benzer süreçten geçmiş 2. sınıf anneleriyle deneyimlerini paylaşarak destek bulacaklardır. Böylece çocuklarına okuma öğretirken yalnız olmadıklarını hissedecek ve sürece dair özgüven kazanacaklardır.

Proje Uygulama Planı, hazırlık, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Uzmanların iş birliğiyle seminer içerikleri ve destek materyalleri hazırlanacak, okul yönetimi ile koordinasyon sağlanacaktır. Program süresince seminer ve toplantılar düzenli aralıklarla gerçekleştirilerek katılımcılarla sürekli iletişim sağlanacaktır. Projenin son aşamasında, annelerden geri bildirim alınarak projenin etkinliği değerlendirilecek, elde edilen bulgular raporlanarak okulla ve sosyal platformlarla paylaşılacaktır. Bu proje ile annelerin okuma öğretme sürecindeki streslerinin azalması, çocuklarına daha huzurlu ve bilinçli bir şekilde rehberlik etmeleri, dolayısıyla çocuklarıyla daha sağlıklı bir öğrenme ilişkisi kurmaları beklenmektedir.