Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje, 2010 - 2011
Bu makale çalışmasının temel amacı, belirlenen
süreler arasında asfalt ve beton zeminde lastiğin üzerine farklı ağırlıklar konularak,
patinaj tekniği ile lastiğin üzerinden 5 farklı diş derinliğinin aşınma
miktarının belirlenmesidir. Bu yöntemle laboratuvar ortamında hangi yol tipinin
(Asfalt veya beton) araç lastikleri için daha uygun olduğunu tespit etme imkânı
sunar. Bu düşünceler ışığında karayollarında en çok kullanılan zemin olarak
sıcak asfalt ve çimento esaslı beton zemin tercih edilmiştir. Deney esnasında 3 farklı Lastik
şişme basıncı kullanılmıştır. Birincisi 28psi basınç, ikincisi 30psi basınç ve
üçünsü 32psi lastik basıncıdır. Platformunda
ağırlık merkezine demir çubuk yardımıyla ilk başta 10kg ve daha sonra
artırılarak 20kg ağırlık konulmuştur. 1250 d/dk devirde, ilk olarak 15sn sonra
30sn ve son olarak 30 sn zaman diliminde lastiğin aşınma miktarının tespiti
için deney yapılmıştır. Yapılan
deneylerde lastiğinin aşınma miktarını hangi zeminde daha az olduğu tespiti
yapılmıştır ve önerilerde bulunulmuştur.