Coruh U., Aşık E.(Yürütücü), Er R., Öztürk D., Ersoy S. N.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023
Günümüzde pek çok araç çeşitli güvenlik donanımlarıyla geliştirilmiştir. Ancak bu donanımların keskin
virajlardaki zayıflıkları ve sisli havalarda sürücülerin deneyimleri ile kazaları engellemede yetersiz oldukları
görülmüştür.
Bu proje ile keskin virajla, rampalar, tüneller, ile görüşün azaldığı sisli bölgeler ve kör noktalar için akıllı viraj
güvenlik sistemi uygulanacaktır. Hız ölçüm modülü (radar, kamera, lazer gb.) ile araç tespiti yapılarak görüş
olmayan çift yönlü yollarda veya kesişim yerlerinde yüksek hızlarda olsalar bile kendilerine sağlanan yol
kenarlarına konulan çok renkli uyarı ışık direkleri ile uyarıları fark etmesi ve ona göre tedbir alması
sağlanacaktır. Ve bu sensörlerdeki çevre izleme sistemi sayesinde araçların konumu tespit edilerek
sensörlerin araçlara tepki vermesi sağlanacaktır
ESP32 ile yönetilen radar ve ışıklı kuleler ile birbirleri ile haberleşebilen bir akıllı viraj ünitesi grubu
oluşturulacaktır. Üniteden kasıt yol kenarına konulan direklerdir. Direkler birbirleri ile wifi üzerinden esp-now
ile haberleşeceklerdir. 200 metre haberleşme menzili mevcuttur. Cihazların ayarlanması için operatörlere
mobil uygulama tahsis edilecektir. Mobil uygulama ile ışıklar tekrardan düzenlenebilecektir. Radar ile çift
yönlü geliş-gidişte riskli bölgede araçların olup olmamasına ve kaza durumuna göre farklı ışıklandırmalar
yapılacaktır. Direklerin yapısı modüler olacaktır. Yani radar birimi modüler olacak, Lora modülü modüler
olacak ve hasar gören direğin zarar görmemişse ilgili modülleri başka direkler için kullanılabilecek. Araştırma
kapsamında Lora ile haberleşme de denenecektir.
Proje süresi 12 ay olarak planlanmıştır. Proje süresince çevik proje geliştirme yöntemleri uygulanarak, 6 iş
paketinde tamamlanması ön görülmüştür. Sprint planlama ve süreçlerin işletilmesi ile proje süreci dinamik bir
şekilde kontrol altına alınacaktır. Projede 4 kişi görev alacaktır.