Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2019 - 2020
Doğumdan ölüme kadar her yaştan bireyi içine aldığı gibi okul öncesi dönemde, hızlı ilerlemeler
kaydedilen ve önemli gelişim alanlarından biri olan motor gelişimi, çocuğun çevresini tanıması,
yönetmesi, bağımsızlığını kazanması, sosyal faaliyetlere katılması ve sosyal uyumunda önemli rol
oynamaktadır. Motor gelişim fiziksel büyüme ve merkezi sinir sisteminin gelişimine paralel olarak
organizmanın isteme bağlı hareketlilik kazanması olarak ifade edilmektedir (San-Bayhan ve Artan
2004).
Okul öncesi dönemde çocuklara motor uyaranların verilmesi onların motor, sosyal ve bireysel
gelişimlerini önemli ölçüde etkilemektedir. Düzensiz besleme, geleneksel oyunlar yerine bilgisayar
karşısında oynanan oyunlar, oyun alanlarının sınırlı olması ve anne-babaların aşırı koruyucu tutumları
gibi nedenlerden dolayı çocukların motor gelişimleri olumsuz yönde etkilenmektedir. Bu nedenle sağlıklı
ve normal gelişim aşamalarını izleyen çocuklar yetiştirebilmek için çocuğun motor gelişim düzeyi
bilinmeli, çocuğa tüm gelişim alanlarını destekleyebilecek fiziksel aktiviteler sunulmalı ve hareket
etmelerine imkân sağlayacak ortamlar yaratılmalıdır (Özer ve Özer 2002, Gallahue and Ozmun 2006).
Çocuk sergilediği psikomotor beceriler ve hareket yoluyla sözsüz iletişim kurduğu söylenebilir.
Çocuklar psikomotor beceriler yolu ile dış dünyayla iletişim kurar. Kazandığı her yeni beceri ile de kendi
dünyasının genişlemesine ve yeni deneyimler kazanmasına yardımcı olacağı söylenilebilir (Kalkavan
1996a).
Çalışma kapsamında Bruininks-Oseretsky test bataryası kullanılarak 4-6 yaş grubu çocukların
temel motor beceri düzeyleri ölçülecektir. Ölçümler değerlendirilerek çocukların başarılı olabilecekleri
spor dallarına yönlendirilmesinde önemli bulgular elde edilebilecektir.