Covid 19 Süreci, Sınıf Öğretmenlerinin Teknoloji Entegrasyonu ve Çevrimiçi Öğretimde Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi: Rize İli Örneği


Karabacak N., Çalışır H.(Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Haziran 2021
  • Bitiş Tarihi: Haziran 2022

Proje Özeti

Bu araştırma, Rize ilinde Covid 19 sürecinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonlarının ne durumda olduğu ve çevrimiçi öğretimde karşılaştıkları sorunların incelenmesine yönelik tasarlanan karma araştırma yöntemine göre planlanan bir çalışmadır. Bu araştırmada iki örneklem grubu bulunmaktadır. Birinci örneklem grubu nicel çalışmanın uygulanacağı gruptur. Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Rize ilinde görev yapan 861 sınıf öğretmenidir. Araştırma evreninin tamamına ulaşılabilir olması nedeniyle, araştırma evreninin tamamı örneklem olarak alınacaktır. İkinci örneklem grubu ise nitel çalışmanın uygulanacağı gruptur. Bu örneklem ise çalışma evreninden seçilecek olan farklı sosyo-ekonomik statüdeki (düşük, orta ve üst sosyo-ekonomik) ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleridir. Araştırmada veriler nicel ve nitel yolla toplanacaktır. Bu araştırmada nicel veriler “Öğretmenlerin BİT Entegrasyon Yaklaşımları Ölçeği” ve “Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” ile toplanacaktır. Nitel veriler zorunlu uzaktan eğitimde çevrimiçi öğretimde karşılaştıkları sorunların derinlemesine incelenmesi amacıyla sınıf öğretmenleriyle yarı yapılandırılmış görüşme verileri ile toplanacaktır. Nicel verilerin analizinde SPSS 24 istatistik programı kullanılacaktır. Öğretmen görüşlerine ilişkin ortalama puanlar, standart sapma değerleri hesaplanacaktır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikler, ikili gruplar arası farklılıkları belirleyebilmek amacıyla bağımsız örneklem t-testi ve sayısı ikiden fazla olan gruplar arası farklılıkları belirleyebilmek amacıyla da tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) kullanılacaktır. Sınıf öğretmenlerinin BİT entegrasyon yaklaşımları ve teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu ile analiz edilecektir. Nitel verilerin ses dökümünde ve analizinde bilgisayar destekli nitel veri analizi programı Nvivo 12’den faydalanılacaktır. Verilerin analizi içerik analiziyle gerçekleştirilecektir. Veriler, tema ve alt temalar altında toplanıp, tablolaştırılacaktır.