3 BoyutluSanal DünyalarınEğitimde Kullanımı, Yüksel Göktaş, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.105-130, 2020
Bu bölümde 3B sanal öğrenme ortamlarıyla ilgili gerçekleştirilen ampirik (deneysel) çalışmalar; kullanılan platformlar, tasarım amaçları, öğretimi hedefl e nen konular, ortam oluşturmada temel alınan yaklaşımlar ve ele alınan değişken ler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, ERIC, Science Direct ve Web of Science veri tabanlarında 2000-2015 aralığında tarama yapılmış, 3B sa nal dünyaların eğitimde kullanımıyla ilgili yayınlanan ampirik makalelerin dahil edilmesine karar verilmiş ve 190 makale belirlenmiştir. Ampirik makaleler, amaç doğrultusunda irdelenerek karşılaştırmalı analiz yapılmıştır.