Uzaktan Eğitimde Haptic


Reisoğlu İ.

3. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 Bu çalışııada sanal ortamda yaşanan deneyimleri daha gerçekçi bol'utlara ulaŞtıracağı düŞünülen

 Hapticin uzaktan eğitime getireceği katİ<ılar yapılan ğalışmalarla açıklanmaya çalıŞılmaktadır, HaPtic Yunanca

 dokunma duyusuyla lıglıi"urııu-,İa g"lm"kĞdir. Kinesİetik ve dokunma kanallarını canlandlracak mekanik-Kullanıcının frapticle dokunsal anlamda kurduğu iletişimle, sanal ortama müdahale

 işaretler üretmekİedir. 

edilebilmektedir. Müdahaleler sonucunİa değişen sanal ortam bileşenleriyle ilgili bilgiler, dokunsal. geri

 dönütlerle kullanıcıya iıeİİımeı<teair. Haptic ,irİtıluryon arayüzüyle de kullarucıya işitsel, görsel ve metinsel geri

 dönütler vermektedir Böylelikle, sanal oıtama aa'lıll "alİen Üaptic bileşenleriyle kullanıcrYa.daha gerÇekÇi

 ortamlar ve deneyiırıle. İuşu*u'imkAnı sunulmaktadır. Birçok çalışmada, Haptic'in bu nitelikleri saYesinde

 öğenme süresini, g,ı."u İr-urnlama si_ıresini, hataları azdlttığı ve sanal ortamlarda bireYlerin birebir etkileŞimi

 hissetmelerini arthrdığı beli*ilmektedir. Hapticin kavramların zihinde yapılandırılmasında, öffencilerin

 muhakeme yetenekleri-ni geliştirmede etkili oİduğu wrgulanmaktadır. Bu nedenle simülasYoır özellikleri de

 içeren Haptic,l"ri., ,rukiuİ "eİti- ortamlannda kuİlanılmasının öğrencilerin daha gerçekÇi öğenme deneYimleri

 yuşu1nuıurrry sağlayacağı dtı|tınıılmekt e_di.r. Zamaı ve mek6n sınırı olmaksızın, öğrencilÇrin soYut kawamları

 ,iırinıerinae yupİıurror.,İuıarı.,da ve ilişkilendirmelerinde katkılar getireceği savunulmaktadt, Uzaktan eğitimde

 t ılun,ıun aiğo t"ı.,roıojilerle Hapticii, birıikt" kullanılmasının öğrenciler arasında etkileŞimi ve iŞbirliğini

 arttıracağı düşünülmektedir.