İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi / Turkish Journal of Entrepreneurship, cilt.4, sa.7, ss.1-21, 2020 (Hakemli Dergi)
Kurumsal yönetim uygulamalarını benimseyen ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip
firmaların pazarda rekabet avantajı elde etmesi beklenmektedir. Böylece pazarda
varlıklarını sürdürebilirler. Firmalar önceleri stratejik bir avantaj elde edebilmek için
kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini gerçekleştirebilirken; günümüzde müşterileri ile
yakın temasta bulunarak, müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarını anlayarak çözümler üretmek,
toplumsal açıdan yarar sunmak adına bu tür faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Tüm dünyayı
etkisi altına alan Covid-19 pandemi süreci ile birlikte müşterilerin toplumun karşılaştığı bu
tür bir zorluğa yönelik firmalardan beklentileri daha fazla olma eğilimindedir. Dolayısı ile
kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin bu noktada önem kazandığı söylenebilir. Bu
çalışmada Covid-19 pandemi süreci kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk çerçevesinde
pazarlama bakış açısı ile kavramsal açıdan değerlendirilerek, firmaların uygulamaları
gereken stratejilere ve sektörlere dair öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Companies that adopt corporate governance practices and have a sense of social
responsibility are expected to gain competitive advantage in the market. So they can
survive in the market. While companies can carry out corporate social responsibility
activities in order to gain a strategic advantage in the days of old; today, they are engaged
in such activities in order to produce solutions by providing close contact with their
customers, understanding their customers' desires and needs, and provide social benefits.
With the Covid-19 pandemic process that affects the whole world, customers tend to have
more expectations from companies regarding such a challenge facing society. Therefore,
it can be said that corporate social responsibility activities have gained importance at this
point. In this paper, the Covid-19 pandemic process was conceptually evaluated within the
framework of corporate governance and social responsibility from marketing perspective
and suggestions were made regarding the strategies that companies should implement
and related sectors.