Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.2, no.2, pp.299-322, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Yöneticiler işletmelerinin devamlılığını sağlamak zorundadırlar. Devamlılığı
sağlamak için yöneticiler işletmelerinde iş verimliliğini ve yapılan işin kalitesini,
yani işletme performansını olabildiğince yüksek seviyede tutmaya çalışmaktadırlar.
Yöneticiler bu faktörleri istedikleri seviyeye getirebilmek için bilerek veya
bilmeyerek çeşitli liderlik tarzlarını kullanmaktadırlar. Yöneticilerin kullandığı bu
liderlik tarzları işgören performansı için oldukça büyük bir önem arz etmektedir.
Özellikle hizmetin doğrudan müşteriye verildiği turizm sektöründe işgörenlerin
performansı iyi takip edilmelidir. Bu hususta yöneticiler doğru performans değerleme
sistemlerini kullanmalı ve verileri, performans değerleme hatalarını asgari düzeyde
tutarak, iyi analiz etmelidirler. Bu bağlamda araştırmanın amacı, yöneticilerin
liderlik tarzlarının işgören performansı üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Bu
amaçla Ankara’da bulunan 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan işgörenlerden
anket yöntemiyle veri sağlanmıştır. Ulaşılan konaklama işletmelerinden elde edilen
387 anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Üç bölüm olarak tasarlanan anket
formunun ilk bölümünde demografik özellikler ile ilgili ifadeler, ikinci bölümünde
yöneticilerin liderlik tarzlarının işgörenler tarafından değerlendirilmesi ile ilgili
ifadeler, üçüncü bölümde ise işgörenlerin kendi performanslarını değerlendirdikleri ifadeler yer almıştır. Bu ifadelerin tamamı konaklama işletmelerinde çalışan
işgörenler tarafından doldurulmuştur. Elde edilen veriler doğrultusunda gerekli
analizler yapılmış ve yöneticilerin liderlik tarzlarının işgören performansını
etkilediği tespit edilmiştir.