A Risk Assessment for Accidents of Ship Mooring Operations from Fine-Kinney Method Perspective


Öztürk O. B.

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, cilt.5, sa.1, ss.115-125, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Gemi operasyonları, üzerinde çalışanlardan belirli düzeyde beceri ve uzmanlık gerektiren, yüksek derecede risk içeren karmaşık bir ortamı temsil eder. Bu operasyonlarda uygun emniyet tedbirlerinin alınmasına rağmen ölüm, yaralanma ve maddi hasarların yaşanmaya devam ettiği görülmektedir. Gemilerde meydana gelen kazalar incelendiğinde, bağlama operasyonlarında halatlardan kaynaklanan kaza oranının azımsanmayacak düzeyde olduğu belirtilmektedir. Gemilerdeki bağlama operasyonları, doğası gereği barındırdığı tehlikeler ve potansiyel sonuçları nedeniyle personel için önemli bir risk teşkil etmektedir. Çalışmanın amacı, gemi bağlama operasyonları sırasında meydana gelen kazalardan kaynaklanan ölüm ve yaralanmaların nedenlerini ortaya çıkarmak ve operasyonların risk analizini yapmaktır. Operasyonla ilgili potansiyel riskler, uzmanlarla yapılan istişare süreci ve kapsamlı bir literatür taraması yoluyla belirlenmiştir. Risk değerlendirme yöntemi olarak Fine-Kinney Yöntemi kullanıılmıştır. Uzman değerlendirmelerinin sonuçları, gemilerin bağlama operasyonlarıyla ilgili en önemli risklerin mürettebatın dikkat eksikliği ve personel yorgunluğu olduğunu göstermektedir. Uzmanlarımızın potansiyel risklere yönelik tavsiyeleri arasında, belirlenmiş çalışma saatlerine uyulması ve personelin eğitiminde aksaklıklardan kaçınılması yer almaktadır.
Shipboard operations represent a complex environment, characterized by a high degree of risk, which demands a certain level of skill and expertise from those working on them. Despite the implementation of appropriate safety measures for these operations, it is observed that fatalities, injuries, and financial damage continue to occur onboard. When accidents on ships are investigated, it is highlighted that the accident rate caused by ropes in mooring operations is considerable. Mooring operations on ships represent a significant risk to personnel, due to the inherent dangers and the potential severity of the consequences. The study aims to reveal the causes of deaths and injuries caused by accidents during ship mooring operations and to conduct a risk analysis of the operations. The potential risks associated with the operation were identified through a process of consultation with experts and a comprehensive literature review. The Fine-Kinney Method was employed as the risk evaluation method. The results of the expert evaluations indicate that the most significant risks associated with mooring operations of ships are the lack of crew attention and personnel fatigue. Our experts' recommendations for addressing potential risks included adhering to established work hours and avoiding disruptions to the training of personnel.