17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
Bu ÇalıŞıı-ıanın aıllılcıı iŞitnıe eııueili bölilnı öğrencileriniı-ı (öğretıııeıı adayları) ve işıtırıe eııgelliler
rıkul]arlnda eörev yapan öğrctıı-ıcnleı,iı-ı işitııc cn_qeliler için geliştiı,ileıı tcknoIojilcr lıakkında bılgilerİni, bu
tcknolo.jileri kullaıınıa bcccrileı'ini. tel<ııolojiye bakış açıIarıııı ortaya kovınaktıı,. Deriııleı-ııesiı.ıe araştırııla
YaPnıal< vc cılavlaı'ın arkasındaki etı"ı'ıcnleri oftaya cıl(ar]nak iç,in çalışıı-ıa niteI araştırn-ıa niteliği tasımaktadır. 7
öğretıııen adaYı r'e l7 öğı'etı-ııenle yaı,ı yapilaııdırılıııış nıülakaılaı, ya;ıılııııştır. Çalışıııa soııucııııcia öğretmen
tel<ı-ıoltlileı İ I<ullaı-ıı'ı-ıa [ıecerileriııiıı ycteı,sİz olclıığtı t''akat işitn-ıe eııgelli L,ıireyierin eğitinıiııde tel<nolojinin
l<tıllaııılıııası \'c yal'gıııIastıı'ılıııası gcrcl<ıiğiı,ıi dtiştiııdıiklcı,i [ıclirleıııııiştiı,. Bu soİıııçlar doğrultusuııda
araŞt]Inacllal'in tckniıiqİnin yararlarındaıı bal-ısctıııclcrindcıı çok tcknolojiyi kendi a]anlarında kı,ıl]aıımalarıııın
faYdalı olacağı önerilnıiŞtiı'. İŞitıı-ıe eııgelli biıeyIeıin eğitiıninde eıı az sııııı,]ayıcı öğı,eıııııe ortaıılarıııııı
eğiti ınleriııde katk ı
larda bı.ı I
unıcığı L,,ıel iı ti l
ıııiştir,