Okuma Eğitiminde Bibliyoterapiden Yararlanma ve Eğitim Durumu Örnekleri


Creative Commons License

Şatıroğlu M., Gökçe B.

Türkçe Eğitimi ile İlgili Güncel Araştırmalar III, MADEN SEDAT, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.318-360, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Hiperyayın
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.318-360
  • Editörler: MADEN SEDAT, Editör
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu bölümde araştırmaya yön veren temel kavramlara yer verilmiştir. Öncelikle okuma, okuma ilgisi, okuma tutumu, okuma alışkanlığı, okuma motivasyonu, okuma kültürü kavramlarına yönelik açıklamalar yapılmış; ardından bibliyoterapi kavramı, türleri, uygulanması, kitap seçimi ve Türkçe eğitiminde bibliyoterapiden yararlanma yollarına ilişkin bilgiler verilerek bibliyoterapi unsurları içeren eserler üzerinden eğitim durumu örnekleri oluşturulmuştur.