Okuma Eğitiminde Bibliyoterapiden Yararlanma ve Eğitim Durumu Örnekleri


Creative Commons License

Şatıroğlu M., Gökçe B.

in: Türkçe Eğitimi ile İlgili Güncel Araştırmalar III, MADEN SEDAT, Editor, Hiperyayın, İstanbul, pp.318-360, 2024

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Vocational Book
  • Publication Date: 2024
  • Publisher: Hiperyayın
  • City: İstanbul
  • Page Numbers: pp.318-360
  • Editors: MADEN SEDAT, Editor
  • Recep Tayyip Erdoğan University Affiliated: Yes

Abstract

Bu bölümde araştırmaya yön veren temel kavramlara yer verilmiştir. Öncelikle okuma, okuma ilgisi, okuma tutumu, okuma alışkanlığı, okuma motivasyonu, okuma kültürü kavramlarına yönelik açıklamalar yapılmış; ardından bibliyoterapi kavramı, türleri, uygulanması, kitap seçimi ve Türkçe eğitiminde bibliyoterapiden yararlanma yollarına ilişkin bilgiler verilerek bibliyoterapi unsurları içeren eserler üzerinden eğitim durumu örnekleri oluşturulmuştur.