Haptic Teknolojisinin Simülasyon Ve Geleneksel Yöntemlere Göre Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi


Karal H., Reisoğlu İ.

Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, cilt.1, sa.3, 2010 (Hakemli Dergi)

Özet

Çalışmada yerçekimi, kütle ve ağırlık kavramlarının öğrenilmesine yönelik geliştirilen Haptic teknolojisinin simülasyon, düz anlatım, soru cevap yöntemlerine göre akademik başarı üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma yarı deneysel çalışma olarak 90 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak kavramsal anlama testlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda son test puanlarında gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Haptic teknolojisi ve simülasyon uygulanan grupların cinsiyete göre akademik başarılarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. İzleme test puanları ele alındığında farklı cinsiyetteki ve gruplardaki öğrencilerin puanlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.