İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi


Karal H., Reisoğlu İ., Günaydın E.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.3, sa.38, ss.46-64, 2010 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalıĢmada, ilköğretim BiliĢim Teknolojileri dersi müfredatının değerlendirilmesi amaçlanmıĢtır. Bu doğrultuda çalıĢmada, Türkiye genelinde görev yapan 150 BiliĢim Teknolojileri öğretmeninin görüĢlerine baĢvurulmuĢtur. Veri toplama aracı olarak anketten yararlanılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda, öğretmenlerin genel olarak yeni programı onayladıkları; içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğeleriyle ilgili yetersizlikler nedeniyle programı uygulamada sorunlar yaĢadıkları ortaya çıkmıĢtır.