ULUSLARARASI ANADOLU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , vol.5, no.3, pp.1109-1126, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmada, ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin ondalık gösterimlerle temsil ve problem çözme
becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Doğu Karadeniz
bölgesindeki bir ildeki altı farklı devlet okulunda öğrenim gören 179’u (%49.7) kız, 181’i (%50.3)
erkek olmak üzere toplam 360 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ondalık
gösterimlerle çoklu temsil testi (ÇTT) ve ondalık gösterimlerle problem çözme testi (PÇT)
kullanılmıştır. Çalışma sonuçları öğrencilerin ondalık gösterimlerde temsil becerisinin problem
çözme becerisinin anlamlı bir yordayıcısı olduğunu ortaya koymaktadır. Problem çözme becerisini
en güçlü yordayan temsil becerileri, önem sırasına göre, resimsel temsilden sembolik temsile
transfer edebilme, sembolik temsilden resimsel temsile transfer edebilme ve sembolik temsilden
sembolik temsile transfer edebilme olarak belirlenmiştir. Sonuçta, bu üç değişkenin birlikte problem
çözme becerisini belirli bir düzeyde açıklayabildiği tespit edilmiştir