Analysis of Official Internet Sites of Super League Teams in Terms of Marketing


Creative Commons License

KAYHAN R. F., HACICAFEROĞLU S., KALKAVAN A.

International Journal of Sport Studies., cilt.6, sa.10, ss.644-650, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 10
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: International Journal of Sport Studies.
  • Sayfa Sayıları: ss.644-650
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Süper ligde bulunan spor kulüplerinin kurumsal internet sitelerinde ürünlerini pazarlama
boyutları açısından internet ortamını etkin olarak kullanıp kullanmadıklarını belirlemek üzere yapılan bu araştırmada; örneklemdeki spor kulüplerinin resmi internet sitesi ile site haritalarının aktif bir şekilde kullandıkları belirlenmiştir. Spor kulüplerinin birçoğunun
internet sayfalarında ürün hakkında bilgi verdiği ve ürünlerinin pazarlanmasında bu teknolojik alt yapıyı kullandıkları saptanmıştır. Kulüpler sponsor ve reklamlar hakkında internet sitelerinde bilgi verdiği, buna karşın kulübe üyelik hakkında yeteri kadar bilgi vermedikleri belirlenmiştir. Ayrıca spor kulüplerinin internet ana sayfalarında veya alt sayfalarında dergi satış temasına, kulübün kredi kartlarının tutundurmasına ve GSM hatlarıyla ilgili bilgilere yer vererek bu ürünlerinin pazarlamasına çalışıldığı belirlenmiştir.

In this research which was conducted to determine whether the sports clubs in the
super league can effectively use the internet to market their products in their corporate
websites, It has been determined that the official websites of the sports clubs in the
sample and their site maps are actively used. It has also been determined that many
sports clubs give information about their products on their websites and use this
technological substructure for the marketing of their products. Clubs provided
adequate information about their sponsors and advertisements in their website,
however it has been found that information regarding club membership was limited. It
has also been determined that sports clubs are trying to market their products such as
magazines, club credit cards and GSM phone lines on their internet homepages or subpages.