in: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ARAŞTIRMALARI 2023-I, PROF.DR.FATİH HAZAR, Editor, Efe Akademi, İstanbul, pp.67-81, 2023
Öğretmenleri, meslekleri ve sosyal statüleri gereği birçok sosyal veya duygusal beceriyi kullanmaya maruz kalan bireyler olarak eğitim sisteminin en önemli parçalarından biri olarak değerlendirmek mümkündür. Öğretmenlerin sosyal yaşamları içerisinde öğrenciler ve meslektaşları ile olan ilişkilerinde duygusal yeteneklerini kullanmaları hayati önem taşımaktadır (Adilogulları, 2011). Benzer şekilde liderliğin insanları etkileyerek onları ortak amaçlara ulaştırma gibi hedefleri dikkate alındığında eğitim öğretim faaliyetlerini yürütmekle görevli olan öğretmenlerin öğrencileri etkileyerek onlarda başarılı öğrenme sonuçlarının oluşmasını hedeflemelerinden dolayı görevlerini gerçekleştirirken liderlik davranışları sergiledikleri söylenebilir (Yaşın, 2022). Bu kazanımlar ile öğretmenlerin çocuk ve gençler için daha nitelikli bir eğitim ve öğretim sağlamaları mümkün olabilir. Bu çalışmanın temel amacı, beden eğitimi ve spor özelinde duygusal zekâ ve liderlik özelliklerini ortaya koymanın önemini irdelemektir.