9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyonkarahisar, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
Arayüz olarak Facebookla benzer özellikler gösteren Edmodo, diğer sosyal ağlardan öğretmen, öğrenci ve veliler arasında iletişim, işbirliği, içerik paylaşımı, ödevlere erişim, öğrenci dönüt ve ödüllerinin görüntülenmesi özellikleriyle farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin sistem üzerinden bir ders açmasıyla başlayan süreç, ders kodunu sisteme giren öğrencilerin tanımlanmasıyla hazır hale gelmektedir. Edmodo’da öğretmenin ve öğrencilerin iletişim, etkileşim ve içerik paylaşımı için kullanabileceği not, anket, görev, etkinlik planlayıcı, uyarı, sınav gibi farklı araçlar bulunmaktadır. Bu nedenle yapılan çalışmalarda Edmodo gibi eğitsel sosyal ağların zamanın etkili kullanımına yardımcı olduğuna, öğrenci meşguliyetini arttırdığına, öğrenirken öğrenmeyi sağladığına, öğrencilerin dikkatini çektiğine, öğretmenlerin işlerini kolaylaştırdığına, dersi organize edip etkililiğini arttırdığına, öğrencilerin tutumlarını olumlu etkilediğine dikkat çekilmektedir. Eğitsel sosyal ağların bu şekilde kolaylıkla öğrencilerin, akademisyenlerin evlerine, iş yerlerine, sınıflarına girmesi ise bu teknolojilerin kullanıcı kabulü açısından dikkat çekmelerine neden olmaktadır. Nitekim Pajares (1992), öğretmenlerin sahip olduğu inançların onların hem kendi öğrenmelerinde, hem de ders içi etkinliklerinde etkili olduğunu, öğretmenlerin öğrencilerin öğrenmeleri hakkındaki inançları, derslerin yapılandırılmasını, müfredatın şekillendirilmesini ve öğrencilerle olan ilişkileri etkilediğini belirtmektedir. Fullan (2007) ise eğitimde meydana gelecek olan değişimin, uygulamada yerini alırsa gerçek değişimin olacağı ve bu değişimde de öğretmenin rolünün büyük olduğunu ön plana çıkarmaktadır. Bu durum öğretmen adaylarının da başarılı bir teknoloji uyumunda vazgeçilemez ve yaşamsal öneme sahip olduklarını göstermektedir. Bu nedenle çalışmada öğretmen adaylarının Edmodo'nun kullanımına yönelik davranışsal niyetlerinin, bilişsel stillerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada bilişsel stil, öğretmen adaylarının bilgiyi kullanma yetenekleri ve materyalleri kullanma süreçleri farklı olabileceğinden yola çıkılarak değişken olarak belirlenmiştir. Ayrıca Edmodo’nun kullanımına yönelik davranışsal niyeti belirlemede, kullanıma yönelik tutum, algılanan kullanışlık, algılanan kullanım kolaylığı, kolaylaştırıcı durumlar, bilgisayar öz-yeterliği, öznel norm ve teknolojik karmaşa değişkenleri kullanılmıştır. Böylelikle bilişsel stilin davranışsal niyet üzerinde etkisi olup olmadığı da incelenmiş olacaktır. Toplamda 129 öğrenci ile gerçekleştirilen araştırmada yapısal eşitlik modeli kullanılarak verilerin analizi AMOS 21 yazılımı ile analiz edilmiştir. Alan bağımlı ve alan bağımsızlık durumuna göre kurgulanan modelde toplamda 48 hipotez test edilmiş ve bunlardan 16 tanesi ret edilmiştir. Edmodo kullanımına yönelik niyetin belirlenmesinde tüm örneklem için modelin tahmin gücü %75, alan bağımlılarda %72 ve alan bağımsızlarda %82 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada ayrıca ölçüm modeli geçerliğine yönelik çok değişkenli normallik, ayırma ve birleşme geçerlikleri, betimleyici istatistikler, uyum iyiliği indeksleri ve yapısal model için doğrudan, dolaylı ve toplam etkiler hesaplanmış ve tartışılmıştır.