18. ULUSLARARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 18 - 19 Eylül 2025, ss.157-167, (Tam Metin Bildiri)
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı ilerlemeler, eğitimde köklü değişimlere yol açarak uzaktan eğitimin yaygınlaşmasını sağlamıştır. Bu bağlamda, özellikle geleceğin öğretim süreçlerinde görev alacak sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi önemli görülmektedir. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının belirlenmesi ve bu tutumların cinsiyet, kendine ait bilgisayar olma durumu, internet kullanım süresi, sınıf düzeyi ve çevrim içi öğrenmeye hazır bulunuşluk değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinin benimsendiği araştırma, 131 sınıf öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde SPSS 29 kullanılarak bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının orta düzeyde, çevrim içi öğrenmeye hazırbulunuşluklarının ise yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının cinsiyete göre tutumları arasında anlamlı fark bulunmazken, kendine ait bilgisayara sahip olan adayların tutumlarının anlamlı derecede daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, internet kullanım süresine göre tutumlarda anlamlı farklılık tespit edilmiş, özellikle 5 saatten fazla internet kullanan öğrencilerin tutumlarının daha düşük olduğu belirlenmiştir. Sınıf düzeyine göre farklılık gözlense de çoklu karşılaştırmalarda anlamlı bulunmamıştır. Ayrıca, adayların uzaktan eğitim tutumları ile çevrim içi öğrenmeye hazır bulunuşlukları arasında pozitif ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.