Doğu Coğrafya Dergisi, cilt.25, sa.44, ss.1, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin 2017 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler
Öğretim Programı’nda mevcut olan değerlerin medyada yer alma şekilleriyle
ilgili düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Betimsel araştırma modeli tercih edilen araştırma
Rize ilindeki 40 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama
aracı olarak kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı tercih
edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler değer kavramını sevgi, saygı
gibi örneklerle, değer kelimesini; toplumca önemsenen her şey olarak ifade
etmişlerdir. Sınıf öğretmenleri, vatanseverlik değerlerinin eklenmesi
gerektiğini düşünmektedirler. Öğretmenler, saygı, sevgi ve vatanseverlik
değerlerinin ihmal edildiğini düşünmekle beraber herhangi bir değerin ise
çıkarılmasını düşünmemektedirler. Öğretmenler öğretim programlarında yer alan
değerlerin gazete ve televizyondaki programlardan olumsuz etkilendiğini,
internetten ise kullanım amacına göre hem olumlu hem olumsuz etkileneceğini
ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler, radyonun günümüzde yaygın
kullanımı olmamasına rağmen radyo yayınlarının değerleri olumlu etkilediğini
dile getirmişlerdir.