International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, cilt.0, sa.0
Bu
çalışmada, ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanmalarının
davranışsal, bilişsel, duyuşsal ve sosyal bağlılıklarını ve öz-düzenleyici
öğrenmelerini nasıl ve ne ölçüde etkilediğinin ortaya çıkarılması
amaçlanmaktadır. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini bir ortaokulun 5., 6., 7. ve 8. sınıf düzeylerinde öğrenim gören 60
öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak MOOC bağlılık ölçeği,
Algılanan Öz Düzenleme Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşmeler
kullanılmıştır. Veri toplama sürecinin ilk adımı ölçeklerin Google Form
aracılığıyla ön test kapsamında öğrencilere uygulanmasıdır. Veri toplama süreci
8 hafta sürmüştür. Ölçekler öğrencilere son test olarak uygulanmış ve görüşmeler
yapılmıştır. Nicel veriler bağımlı t testi uygulanarak analiz edilmiştir. Nitel
veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda İngilizce
eğitiminde EBA kullanımının ortaokul öğrencilerinin öz-düzenlemeli öğrenme
becerilerinde gelişme sağladığı belirlenmiştir. Çalışma sonucunda ortaokul
öğrencilerinin davranışsal, bilişsel, duyuşsal ve sosyal bağlılık puanlarının
uygulama sonrasında arttığı ortaya çıkmıştır.