ULIBTK 2013 19. Ulusal Isı Bilimleri ve Tekniği Kongresi, Samsun, Türkiye, 9 - 12 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)
Son zamanlarda, çevre kirliliğindeki artış ile beraber küresel ısınmanın etkisini göstermesi, ülkelerin emisyon standartlarında zorunlu hale gelen düzenlemeler, motor üreticileri motorlu taşıtlardan kaynaklanan egzoz emisyonlarını azaltma çabalarının yoğunlaşmasına neden olmuştur. Günümüzde motor üreticileri, üç yollu katalitik konvertör, dizel partikül filtresi (DPF), NOx tutucu, seçici katalitik dönüştürücü (SCR) vb. egzoz gazı geri dönüşümü sistemlerden yararlanarak içten yanmalı motorlardan kaynaklanan egzoz emisyonlarını kabul edilebilir sınırlar içerisine çekmeye çalışmaktadır. Bu çalışmada, bu yöntemlerden üç yollu katalitik konvertör ve dizel partikül filtresinden oluşan egzoz aftertreatment sistemi ele alınmıştır. AVL FIRE CFD programı ile tasarlanan modelinin geçiş rejimi davranışları ve dönüşüm verimi incelenmiştir.