Bahçe, cilt.45, sa.2, ss.101-110, 2016 (Hakemli Dergi)
Meyve ve sebzeler son derece duyarlı ve en hafif bir etkiye bile tepki veren ürünlerdir. Bu bakımdan bu ürünlerin titizlikle ambalajlanması, zedelenmeden tüketici raflarına ulaştırılması gerekmektedir. Ambalajlama ile işlenmemiş taze ürünleri taze halde, işlenmiş ürünlerin ise, işlem sonrası özelliklerini koruyarak istenilen kalitede tüketiciye ulaştırılması ana hedeftir. Günümüzde tüketicilerin değişen talepleri ambalajlama uygulamalarında yeni arayışlara ve gelişmelere yol açmıştır. Üzümsü meyvelerde son derece hassas ürünler olduğundan ambalajlanmaları önemlidir.
Anahtar Kelimeler: Ambalaj, ambalajlama, üzümsü meyveler
Fruits and vegetables are extremely sensitive product and may bruise even at a slight
impact. In this regard packaging of this produce must be meticulous and in order deliver
it to the consumer without injury. The main purpose is the delivery to customers of raw
fresh products at fresh state and processed products at desired quality by packaging, at the
same time while keeping the properties of post–processing. The changing demands of
consumers has led to new approaches and developments in packaging. Berries are
extremely sensitive products for this reason their packaging is important.
Keywords: Package, packaging, berries