The 12th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
Günümüzde dijital yerli olarak nitelendirilen öğrencilerin teknolojiyle sıkı bir ilişki içerisinde olmaları geleneksel yöntemlere kayıtsız kalmalarına neden olabilmektedir. Geleneksel yöntemlerle yapılan eğitim her ne kadar öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretmen etkileşimini sağlamaya çalışsa da öğrenci-içerik etkileşimini sağlamada yetersiz kalabilmektedir. Bu nedenle etkileşimli e-kitapların, içerdikleri çoklu ortam özellikleri sayesinde öğrenci-içerik etkileşimini sağlamada faydalı olabilecekleri düşünülmektedir. E-kitapların, daha büyük kitlelere ulaşılmasına, eğitimin kalitesinin arttırılmasına, üretim maliyetinin düşürülmesine, öğrenme sürecinin hızlandırılmasına katkıda bulunduğu belirtilmektedir. Ancak e-kitapların eğitimde yerini alabilmeleri ve etkili bir şekilde kullanılabilmeleri öğretmen ve öğretmen adaylarının e-kitaplarla ilgili bilgi ve becerilerinden önemli derecede etkilenmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitap kabul ve kullanım niyetlerini incelemek amaçlanmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ursavaş, Şahin ve Mcilroy (2014) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Ölçek 191 öğretmen adayına uygulanmıştır. 174 öğretmen adayının verisi üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitabın verimliliği ve performansı arttıracağını, kullanımının kolay olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca derslerde etkileşimli e-kitap kullanımının onları mutlu edeceğini, kitabı kullanabilecek yeterliklere sahip olduklarını, etkileşimli e-kitap kullanımını eğlenceli bulduklarını düşündükleri de anlaşılmıştır. Bu doğrultuda etkileşimli e kitap kullanımının kolay, öğretici ve eğlendirici olması nedeniyle derslerde rahatlıkla kullanılabileceği ifade edilebilir.