International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, cilt.0, sa.0
Bu çalışmada MOOC platformlarını
kullanan üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, çevrimiçi
öğrenme engelleri ve öz düzenleyici öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi
incelemek amaçlanmaktadır. Çalışmada ilişkisel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yaşam boyu öğrenme
eğilimleri ölçeği, öz-düzenlemeli çevrimiçi öğrenme ölçeği, çevrimiçi öğrenmede
öğrenci engelleri ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler Pearson karelasyon
analizine ve regresyon analizine tabi tutulmuştur.
Yapılan analizler sonucunda yaşam
boyu öğrenme eğilimleri, çevrimiçi
öz-düzenleme arasında orta, çevrimiçi
engeller arasında düşük anlamlı ilişki bulunmuştur. Yaşam boyu öğrenmenin alt
boyutu olan motivasyonun öz düzenlemenin alt boyutu olan üst bilişsel
becerilerle, sebatın öz düzenleme ve öz düzenlemenin alt faktörleri olan üst
bilişsel beceriler, zaman yönetimi, çevresel yapılanma ve sebatla ilişkili
olduğu belirlenmiştir. Öğrenmeyi düzenlemede yoksunluğun öz düzenleme ve öz
düzenlemenin alt faktörleri olan üst bilişsel beceriler, zaman yönetimi, çevresel
yapılanma ve sebatla ilişkili olduğu belirlenmiştir. Yaşam boyu öğrenmenin
çevrimiçi engellerin alt boyutu olan yönetici/öğretici konuları, sosyal
etkileşim, akademik beceriler alt boyutları ile ilişkili olduğu anlaşılmıştır.