ULEAD 2017, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017, pp.437-442
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenlerinin öğretim materyali olarak robotik teknoloji kullanımı ile ilgili düşüncelerini
ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Rize ilinde görev yapan 40 fen
bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak Özel Durum çalışması yöntemi benimsenmiş ve veriler
anket tekniği elde edilmiştir. Elde edilen veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmenlerin
büyük çoğunluğunun robotik teknolojinin fen bilimleri dersinde kullanmasının öğrenmeyi kolaylaştırmak için bir potansiyele
sahip olduğunu düşünürken diğer taraftan öğrencilerin robot teknolojinin yer aldığı ünitelerde diğer ünitelere göre kıyasla
konuları daha az derinlemesine anlayacaklarını düşünmektedirler. Öğretmenlerin bu yönündeki düşüncelerinin oluşmasına neden
olan en önemli faktörlerin robotik teknolojiyi fen bilimleri dersi ile entegre etme konusundaki bilgi ve beceri eksikliğinden ve
sınav başarı kaygısından kaynaklandığı belirlenmiştir