11.Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
Günümüzde durmaksızın gelişen Web 2.0 araçları kullanıcılara ortak bir amaç doğrusunda işbirlikçi çalışma ve sosyalleşerek ürünler ortaya koyma gibi imkânlar tanımaktadır. Bu araçlar öğrencilerin içerik oluşturmalarını, denetlemelerini ve isteklerine uygun olarak içeriği yönetmelerini sağlayarak sınıf içi etkinliklere aktif katılım göstermelerini, ortak içeriğe katkıda bulunmalarını teşvik etmektedirler (Horzum, 2007). Böylelikle öğrenciler verilen bilgilerin pasif alıcıları olmaktan çıkıp bilginin niteliğini ve kaynaklarını sorgulayan, bilgiyi yapılandıran ve yeni bilgiler türetebilen aktif işleyicilere dönüşmektedirler. Günümüzde farklı amaçlara hizmet eden birçok Web 2.0 aracı kullanıcıların hizmetine sunulmaktadır. Ancak bu araçların eğitim ortamlarında etkili bir şekilde kullanılabilmeleri için eğitsel değerlerinin ve kullanım durumlarının uygulama öncesinde belirlenmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı Web 2.0 araçlarının iyi uygulamaların 7 ilkesi ve tasarım ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmesidir. Bu kapsamda 33 öğretmen adayı kendilerine atanan Web 2.0 araçlarını, toplamda 33 adet, kullanarak dijital içerikler geliştirmiş ve kullandıkları araçları iyi uygulamaların 7 ilkesi, motivasyon, algı, problem çözme, tutum değiştirme ve psikomotor tasarım ilkelerinin uygulanabilirliği açısından değerlendirmişlerdir. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen kriter listesi kullanılarak toplanılmış ve betimsel istatistik teknikleriyle analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda Web 2.0 araçlarının iyi uygulamaların 7 ilkesinin uygulanması açısından önemli bir alt yapı sağladığı anlaşılmıştır. Ayrıca farklı Web 2.0 araçlarına sundukları özellikler ve sahip oldukları araçlar sayesinde motivasyon, algı, problem çözme, tutum değiştirme ve psikomotor tasarım ilkelerinin uygulanabileceği belirlenmiştir.