İşletme Araştırmaları Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.497-531, 2022 (Hakemli Dergi)
Amaç – Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamacılığa karşı
tutumlarını tanımlayan faktörler ile satın alma davranışları arasındaki
ilişkileri modelleyip test etmektir.
Yöntem – Çalışmada olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme
yöntemi ve veri toplama araçlarından anket kullanılmıştır. Araştırma verileri
olasılıklı olmayan kolayda örneklem yöntemiyle üniversite öğrencileri arasından
seçilen 480 katılımcıdan elde edilmiştir.
Bulgular –Araştırma sonuçları tüketici tutumlarının eğlendiricilik, bilgi
vericilik, güvenilirlik, izin, ödül ve teşvik, fayda, kişisellik, rahatsız
edicilik, ilgi ve bağlılık, güncel mobil pazarlama uygulamaları faktörleri ile
satın alma davranışı arasındaki ilişkileri kavramsallaştıran modeli
doğrulamaktadır.
Tartışma – Araştırma hipotezlerin çoğunun doğrulanması,
tüketicilerin tutumlarını etkileyen mobil pazarlama faktörlerin önemini
göstermektedir. İşletmeler tüketicilere olan güvenini başarılı bir şekilde
geliştirirse, mobil pazarlama araçlarını kullanarak pazarlama karmasını
zenginleştirebilirler.
Purpose – The aim of the study is to model
and test the relationships between the factors that define the attitudes of
university students towards mobile marketing and their purchasing behaviors.
Design/Methodology/Approach – In the
study, convenience sampling method, which is one of the non-probability
sampling methods, and a questionnaire, which is one of the data collection
tools, were used. Research data were obtained from 480 participants selected
from university students by non-probability convenience sampling method.
Findings –The results of the research confirm
the model that conceptualizes the relationships between the factors of
entertainment, informativeness, reliability, permission, reward and incentive,
benefit, personality, irritability, interest and loyalty, current mobile
marketing practices and purchasing behavior of consumer attitudes.
Discussion – Confirming most of the research hypotheses shows the importance of
mobile marketing factors influencing consumers' attitudes. If businesses
successfully develop trust in consumers, they can enrich their marketing mix
using mobile marketing tools.