Yönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü, cilt.18, sa.56, ss.40-52, 2007 (Hakemli Dergi)
Satın alma sürecinde tüketicilerin bilgi edinmeleri aşaması
en sorunlu aşamadır. Bu aşamada, tüketiciler hangi bilgi kaynaklarına
başvuracağına karar vermede önemli güçlüklerle karşılaşmaktadır. Bu çalışmada
otomobil tüketicilerinin cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, gelir düzeyi, yaş
grubu ve otomobil sahipliliği yönünden bilgi türleri ve bilgi kaynakları itibariyle
farklılık gösterip göstermediği diskriminant analiziyle araştırılmaktadır.
Diskriminant analizi, varsayımları (çoklu normal dağılım, eşit kovaryans, çoklu
doğrusal bağlantı ve doğrusallık) sağlanması durumunda en uygun sınıflandırma
tekniğidir. Diskriminant analizinin sonuçları otomobil tüketicileri arasında cinsiyet,
medeni durum, eğitim ve gelir düzeyi, yaş grubu ve otomobil sahipliliği
yönünden bilgi türleri ve bilgi kaynakları itibariyle anlamlı farklılıkların
olduğunu göstermektedir.
Consumers’ information search is the most troubled
phase of the purchasing decision process. In this phase, consumers have trouble
deciding which information type and information source to approach. In this
study, whether consumers differ by their sex, marital status, educational
level, income level, age group and ownership of goods in respect to their demand
for information type and preferred information source is examined with
discriminant analysis. When the assumptions (multivariate normality, equal
covariance matrices, multicolinearity and linearity) of discriminant analysis
are met, then discriminant analysis is the most appropriate classification
technique. The discriminant analysis results point out that the discriminant
functions of sex, marital status, educational level, income level, age group
and ownership of goods in respect to their demand for information type and
preferred information source account for a meaningful proportion of the differences
among the groups.