Sürdürülebilir Pazarlama Yaklaşımıyla Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Boyutları Açısından İşletmelerin Sektörel Bazda Öne Çıkan Faaliyetlerine İlişkin Bir Uygulama


Çakıroğlu K. I., Öztek M. Y., Pirtini S.

Journal of research in business (online), cilt.7, sa.2, ss.421-458, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.54452/jrb.1101806
  • Dergi Adı: Journal of research in business (online)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.421-458
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kurumsal sosyal sorumluluk, işletmelerin içinde bulundukları topluma dair endişelerini gidermek amacıyla operasyonlarına dahil ettikleri bir kavramdır ve pazarda rekabet avantajı sağlamalarına olanak sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Capital Dergisi’nin Türkiye’nin en büyük 500 şirketi sıralamasında yer alan şirketlerin stratejilerinde kurumsal sosyal sorumluluk boyutlarının varlığını ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda çeşitli sektörlerde yer alan şirketlerin sektörler bazında ön plana çıkan kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine dair bir çerçeve sunulması amaçlanmaktadır. Sistematik örneklem yöntemi ile 99 şirket örnekleme dahil edilmiştir. Çalışmada veri kaynağı olarak şirketlerin kurumsal web sayfalarından yararlanılmıştır. Web sayfalarının içeriği içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Bulgular Türkiye’deki şirketlerin çoğunluğunun kurumsal sosyal sorumluluk boyutları açısından öncelikli olarak sosyal ve çevresel faaliyetlerde bulunduklarını ortaya koymaktadır.