Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, vol.4, no.3, pp.252-272, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Turizm alanında yapılan araştırmalar incelendiğinde, insanları turizme yönelten faktörlerin
temelde psikolojik, demografik ve sosyo-kültürel etmenler gibi talep yönlü faktörlerden oluştuğu
görülmektedir. Üç tarafı denizlerle çevrili bir Akdeniz ülkesi olan Türkiye, dünyada deniz-kum güneş üçlüsünü kapsayan kitlesel turizmin en önemli destinasyonlarından biridir. Bu durum,
Türkiye iklimine göre daha soğuk bir iklim yapısına sahip Rusya Federasyonu, Almanya,
Ukrayna, Bulgaristan ve İngiltere gibi ülkelerin son yıllarda Türkiye’ye en fazla turist gönderen
ilk beş ülke olmalarının önemli bir kanıtı olarak da görülebilir. Bu bağlamda Türkiye’ye gelen
yabancı turistlerin tatil tercihleri ve satın alma davranışları konusunda yapılmış araştırma ve
istatistiki verilerin incelenerek analizlerinin yapılması bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.
Elde edilen bulgulara göre, Türkiye’yi ziyaret eden yabancı ziyaretçilerin büyük bir bölümünün
kitle turizm kapsamında paket tur ve her şey dahil sistemini içeren turistik ürünleri tercih
ettiklerini göstermektedir. Bu çalışma ile yabancı turistlerin bahsedilen tatil tercihleri ve satın
alma davranışlarına ilişkin derleme bir çalışma ortaya konulmuş ve değerlendirmelerde
bulunulmuştur.