Turan Stratejik Araştırmalar Merkezi, cilt.16, sa.64, ss.206-221, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, girişimsel pazarlama boyutlarının firma inovasyon ve finansal performansı
üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak firma inovasyon performansı ile finansal
performansın girişimsel pazarlamanın boyutları arasındaki ilişkilere yönelik hipotezler geliştirilmiştir.
Geliştirilen bu hipotezlerin testinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri TR90
bölgesinde (Trabzon, Ordu, Giresun, Rize, Artvin ve Gümüşhane) faaliyet gösteren 309 KOBİ yöneticisinden
anket yöntemiyle toplanmıştır. Analiz sonuçları, araştırma kapsamında değerlendirilen girişimsel pazarlama
boyutlarının tamamının firma finansal performansı üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu ortaya koymuştur.
Ayrıca analiz sonuçları girişimsel pazarlama boyutlarından fırsat odaklılık, yenilikçilik, müşteriye
yoğunlaşma ve değer yaratma değişkenlerinin firma inovasyon performansı üzerinde anlamlı bir etkisi
olduğunu ortaya koymuştur.
The purpose of this study is to reveal the effects of entrepreneurial marketing dimensions on firm
innovation and financial performance. For this purpose, hypotheses were developed for the relationship
between entrepreneurial marketing dimensions firm innovation performance and of financial performance.
Structural equation modeling was used in the test of these hypotheses. The data of the study were collected by
survey method from 309 SME managers operating in TR90 region (Trabzon, Ordu, Giresun, Rize, Artvin and
Gümüşhane). The results of the analysis revealed that all of the interventional marketing dimensions evaluated
within the scope of the research had a significant effect on the financial performance of the company.
In addition, the results of the analysis revealed that variables such as opportunity orientation,
innovation, customer concentration and value creation, which are among entrepreneurial marketing
dimensions, have a significant effect on firm innovation performance.