Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.6, no.11, pp.88-113, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Finansal okuryazarlık becerisi öğrencilere kazandırılması için 2018 yılında güncellenen sosyal bilgiler öğretim programına eklenmiştir. Finansal
okuryazarlık, bireylerin finansal ürünlere ve kavramlara hakimiyeti, finansal risk almaları ve çeşitli alternatifler
arasından tercih yapabilecek farkındalığa sahip olmaları sayesinde finansal refahlarını artırma süreci olarak
tanımlanmaktadır. Bilgiyi, teknolojiyi
ve finansal kaynakları üreten bir toplum meydana getirmek için de finansal
okuryazarlık becerisinin erken yaşlarda bireylere kazandırılması gerekmektedir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin finansal okuryazarlık becerisi hakkında farkındalıklarını tespit etmek ve
bu becerinin kazandırılmasına yönelik
görüşlerini almak amacıyla yapılan bu
çalışmada nitel desen kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, ulaşılabilen, çalışmaya katılmayı kabul
eden ve Rize ilindeki ilk ve ortaokullarda görev yapan 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Veriler içerik
analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin finansal
okuryazarlık becerisinin tanımını ve beceriye ilişkin yeterlilikleri bildiklerini göstermektedir. Ancak, bu becerinin öğrencilerde geliştirilmesi için kullanılabilecek etkinlikleri yeterince bilmedikleri ve sınıflarında uygulamadıkları anlaşılmaktadır.