ERPA İNTERNATİONAL , Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023, ss.28, (Özet Bildiri)
Tarihsel araştırma becerisi, belge ve kaynakları doğru bir şekilde kullanma, araştırma soruları geliştirme,
kaynakları eleştirel bir şekilde değerlendirme, farklı bakış açılarını inceleme, geçmişteki olayların nedenlerini ve
sonuçlarını anlama gibi yetkinlikleri kapsamaktadır. Tarihsel araştırma becerisinin sosyal bilgiler dersinde
kazandırılması oldukça önemlidir. Çünkü tarihsel araştırma becerisini geliştiremeyen öğrencilerin, ders
kitabındaki bilgileri sorgulama, olaylar hakkında sorular sorma, tarihi şahsiyetlerin bakış açılarını anlama, bir
konuyu derinlemesine inceleme gibi yetenekleri sınırlı olabilmektedir. Ayrıca bu öğrenciler yazılı tarihin insan
yapımı olduğunu ve geçmiş hakkındaki yargıların geçici ve tartışılabilir olduğunu anlamada da zorluk
yaşayabilmektedir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihsel araştırma becerisine ilişikin
bilgileri ile bu becerinin sosyal bilgiler dersinde kazandırılmasına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel
araştırma yöntemine uygun olarak durum çalışması modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu amaçlı
örnekleme ile belirlenen 12 öğretmen oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış mülakat formu ile elde edilen veriler
içerik analizi ile değerlendirilecektir.