İlköğretim Öğrencilerinin 3B sanal ortamda kış sporlarını öğrenmeye yönelik tutumları


Baydaş Önlü Ö., Yılmaz R. M., Reisoğlu İ., Göktaş Y.

1. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 3E iırtam, avatar, eş zarnanlr v9 eş zamanlı olrnayarı iletişim seçenekleriyle popüieriik kazanan sana1

 dı:iınyalar son yıllarda eğithn araştrrınacılannın ilgisini çeknektedır. 38 sanal dünyalarrn; za;rıaıdan vş

 ıaekAırdaıı bağınsız o1ması, i.-ullaııcılara bireyscl öSenmt deneyiıni ve hayat boyu öği,eniıe oılaıriı sLi.nüiiisi,

 işbirlikci çalışna, becerilerini geliştirn:esi, bilgı kaynaklarınzi lrlaşımı kolaylaştırmau, ögrenoilcnn bilsı ve

 yetenekleı-ini gösteırıreleıi içın fırsat}ar sunmas1 rresneleı.lt, modellerle, araçlaıia etkileşiııi sağlaı:asi

 araştırmacrlarrn bu tel.:nciojiye odaknaıırıalannda e',kilı olmaktaclır. Eu nedenle bazi aı:aştrrmacrlaı: 3B sarıa!

 diuıyalari geleceğin ögreıune ortarıil olarai< göurıei<te ve senal drinyaiarın eğitsel arıç ole,ral_ kı-ıilanııii

 olasılıkiannı ve etkililil.1erini tartışmaktadır. Ançak litcratiit taramasl sonucunda 3E sanal onarnlarrn kış

 sporları gibi becerilerin iiğrenilınesiııde l«ıllanılıliğı çahşııalarla karşılaşılrnarnıştır. Bu Crirumda iik ve orta

 öğrttinı Ğğrenciierinin kış snorlanyla ilgili geliştirilen 38 sarral ögrenrne ortamrıa yönelik tırtumlannın

 belitieıımşsip.in aian;ı bu ortaıilaıın potansiyellerini açığa çikaı ma açısından ka,tkılar _qetireceği

 cliısüııiiimektedir_ Bıliı{eı]tn aniaç doğruitusiında" 5, 6, ve 7. Sııııf öğencilenni short traık vc artistik paten

 spcC:ırıyla ilgili bilgilenclinnek amacıyla 38 saıai or[arn hazıı1;lnmlştif. Odamda öğrencilere biigileı, çoklu

 crt_ıı1n matelyalleri içeren I}iigi Evi, K,ıyafet Giyroe .Alanı, Aliştırına Alanı, Uygulan-ıa Alaılarıyla suırulnıuştnı.

 Ayrica öğrencileri_ır ortanrda geziıimini sağiamak amaciyla yardıın alarıı da ge lıştınirnışiit , i7azıt\zır,an 3}3 sarra!

 ortamda 5, 6 ve 7. sınrf öğencileine kış sporiannr öğrenmeyle ilgiji görevler verilmiş ve ı.rygulamalardan sonra

 trrrumları incelenrniştir. Yaprlao analizler, sontıcunda; öğrencileriı 38 sana1 çrtaııdaki vii]eolar sayesinde

 (\'ideo, sı:nu, resim) öğencliklerinıi kclpyiıkla hatıriadii<ları, aniı:iasyoılar sal,esiıJe kış spcrları ile itgili

 hareketler hakkında koiaylıkla bi!gi edindikleri, ta}ıeialaı sayesiııde kc;laylikla neredç clduklarrnı

 anla_,r.ıbiiCi.lıieri, sohbeı oi-taıtıinı kciaylikla kı;i]aıabildikleıi anlaşıltııştir. E..ınliınır dişında öğıencileriı 3B

 sanal ortaa:ida rahırtlıkia sesli sohbet edebiidikieri, nesneleri (vidoo, anirnasyort) kolayiıkia çaiışhrabiliılJşı,i, kış

 sporlaı,ını öğreıınenin, gerçek hayatta iıu spoıları yapınak için kendiierini teşvik edeceği göriiinıüştüı.