1. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
3E iırtam, avatar, eş zarnanlr v9 eş zamanlı olrnayarı iletişim seçenekleriyle popüieriik kazanan sana1
dı:iınyalar son yıllarda eğithn araştrrınacılannın ilgisini çeknektedır. 38 sanal dünyalarrn; za;rıaıdan vş
ıaekAırdaıı bağınsız o1ması, i.-ullaııcılara bireyscl öSenmt deneyiıni ve hayat boyu öği,eniıe oılaıriı sLi.nüiiisi,
işbirlikci çalışna, becerilerini geliştirn:esi, bilgı kaynaklarınzi lrlaşımı kolaylaştırmau, ögrenoilcnn bilsı ve
yetenekleı-ini gösteırıreleıi içın fırsat}ar sunmas1 rresneleı.lt, modellerle, araçlaıia etkileşiııi sağlaı:asi
araştırmacrlarrn bu tel.:nciojiye odaknaıırıalannda e',kilı olmaktaclır. Eu nedenle bazi aı:aştrrmacrlaı: 3B sarıa!
diuıyalari geleceğin ögreıune ortarıil olarai< göurıei<te ve senal drinyaiarın eğitsel arıç ole,ral_ kı-ıilanııii
olasılıkiannı ve etkililil.1erini tartışmaktadır. Ançak litcratiit taramasl sonucunda 3E sanal onarnlarrn kış
sporları gibi becerilerin iiğrenilınesiııde l«ıllanılıliğı çahşııalarla karşılaşılrnarnıştır. Bu Crirumda iik ve orta
öğrttinı Ğğrenciierinin kış snorlanyla ilgili geliştirilen 38 sarral ögrenrne ortamrıa yönelik tırtumlannın
belitieıımşsip.in aian;ı bu ortaıilaıın potansiyellerini açığa çikaı ma açısından ka,tkılar _qetireceği
cliısüııiiimektedir_ Bıliı{eı]tn aniaç doğruitusiında" 5, 6, ve 7. Sııııf öğencilenni short traık vc artistik paten
spcC:ırıyla ilgili bilgilenclinnek amacıyla 38 saıai or[arn hazıı1;lnmlştif. Odamda öğrencilere biigileı, çoklu
crt_ıı1n matelyalleri içeren I}iigi Evi, K,ıyafet Giyroe .Alanı, Aliştırına Alanı, Uygulan-ıa Alaılarıyla suırulnıuştnı.
Ayrica öğrencileri_ır ortanrda geziıimini sağiamak amaciyla yardıın alarıı da ge lıştınirnışiit , i7azıt\zır,an 3}3 sarra!
ortamda 5, 6 ve 7. sınrf öğencileine kış sporiannr öğrenmeyle ilgiji görevler verilmiş ve ı.rygulamalardan sonra
trrrumları incelenrniştir. Yaprlao analizler, sontıcunda; öğrencileriı 38 sana1 çrtaııdaki vii]eolar sayesinde
(\'ideo, sı:nu, resim) öğencliklerinıi kclpyiıkla hatıriadii<ları, aniı:iasyoılar sal,esiıJe kış spcrları ile itgili
hareketler hakkında koiaylıkla bi!gi edindikleri, ta}ıeialaı sayesiııde kc;laylikla neredç clduklarrnı
anla_,r.ıbiiCi.lıieri, sohbeı oi-taıtıinı kciaylikla kı;i]aıabildikleıi anlaşıltııştir. E..ınliınır dişında öğıencileriı 3B
sanal ortaa:ida rahırtlıkia sesli sohbet edebiidikieri, nesneleri (vidoo, anirnasyort) kolayiıkia çaiışhrabiliılJşı,i, kış
sporlaı,ını öğreıınenin, gerçek hayatta iıu spoıları yapınak için kendiierini teşvik edeceği göriiinıüştüı.