12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu


Seyhan A.

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.332-333, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Edirne
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.332-333
  • Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim sistemi için yapay zeka uygulamalarının entegrasyonu, uluslararası gelişmelere ayak uydurmayı ve geleceğin toplumu için son derece kritik bir adımdır. Bu nedenle, eğitim ve öğretim süreçlerinde yapay zeka teknolojilerinin kullanımının hızla yayılması artık kaçınılmaz bir durumdur. Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde, yapay zeka teknolojilerinin eğitimde kullanılmasını ve bu teknolojilere hakim bireylerin yetiştirilmesini desteklemektedir. Ancak, bu entegrasyon sürecinin etkili bir şekilde yönetilmesi, yapay zeka teknolojilerinin en verimli şekilde kullanılmasını sağlayacaktır. Yapılan araştırmalar, gelecekte eğitimde önemli bir rol oynayacağı düşünülen yapay zeka konusunda öğretmenlerin yeterli bilgiye sahip olmadığını göstermektedir. Bu nedenle, öğretmenlerin yapay zeka uygulamaları hakkındaki görüşlerini anlamak ve dikkate almak, yapay zekanın eğitimde etkin bir şekilde kullanılabilmesi için son derece önemlidir. Bu görüşlerin alınması, yapay zekanın eğitime entegrasyonunu sağlamak ve öğretmenlerin bu alandaki bilgi ve becerilerini geliştirmek adına bir adım olarak değerlendirilmelidir. Bu araştırma, eğitimde yapay zeka kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemeyi hedeflemektedir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları, 2023-2024 öğretim yılı bahar döneminde Rize ilinde görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmenidir. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin yapay zekanın gelecekteki eğitim öğretimde önemli bir etkisinin olacağını düşündüğünü göstermektedir. Bununla birlikte bazı öğretmenler, yapay zeka kullanımının dersin uygulanma sürecini zenginleştireceğini ve öğrenmeyi kolaylaştıracağını düşünürken, diğerleri ise etik ve gizlilik endişeleri nedeniyle yapay zekanın kullanımına daha dikkatli bir yaklaşım sergilemektedir.