12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.332-333, (Özet Bildiri)
Eğitim sistemi için yapay zeka uygulamalarının entegrasyonu, uluslararası gelişmelere ayak uydurmayı
ve geleceğin toplumu için son derece kritik bir adımdır. Bu nedenle, eğitim ve öğretim süreçlerinde
yapay zeka teknolojilerinin kullanımının hızla yayılması artık kaçınılmaz bir durumdur. Milli Eğitim
Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde, yapay zeka teknolojilerinin eğitimde kullanılmasını ve
bu teknolojilere hakim bireylerin yetiştirilmesini desteklemektedir. Ancak, bu entegrasyon sürecinin
etkili bir şekilde yönetilmesi, yapay zeka teknolojilerinin en verimli şekilde kullanılmasını
sağlayacaktır. Yapılan araştırmalar, gelecekte eğitimde önemli bir rol oynayacağı düşünülen yapay zeka
konusunda öğretmenlerin yeterli bilgiye sahip olmadığını göstermektedir. Bu nedenle, öğretmenlerin
yapay zeka uygulamaları hakkındaki görüşlerini anlamak ve dikkate almak, yapay zekanın eğitimde
etkin bir şekilde kullanılabilmesi için son derece önemlidir. Bu görüşlerin alınması, yapay zekanın
eğitime entegrasyonunu sağlamak ve öğretmenlerin bu alandaki bilgi ve becerilerini geliştirmek adına
bir adım olarak değerlendirilmelidir. Bu araştırma, eğitimde yapay zeka kullanımına ilişkin öğretmen
görüşlerini incelemeyi hedeflemektedir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum
çalışması deseni tercih edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları, 2023-2024 öğretim yılı bahar döneminde
Rize ilinde görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmenidir. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde
edilen veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin yapay zekanın
gelecekteki eğitim öğretimde önemli bir etkisinin olacağını düşündüğünü göstermektedir. Bununla
birlikte bazı öğretmenler, yapay zeka kullanımının dersin uygulanma sürecini zenginleştireceğini ve
öğrenmeyi kolaylaştıracağını düşünürken, diğerleri ise etik ve gizlilik endişeleri nedeniyle yapay
zekanın kullanımına daha dikkatli bir yaklaşım sergilemektedir.