Bu çalışma, öğretmenlerin örgütsel güç mesafesi ve okul iklimi algılarını belirlemeyi ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüş betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, Rize ilinde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, bu evrenden basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 343 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak için Örgütsel Güç Mesafesi Ölçeği ve Okul İklimi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Korelasyon ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi teknikleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin örgütsel güç mesafesi algısı düşük düzeyde, okul iklimi algısı ise yüksek düzeydedir. Öğretmenlerin algıları, cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık göstermezken, mesleki hizmet süresi ve okul türü açısından anlamlı bir farklılık göstermektedir. Örgütsel güç mesafesi ile okul iklimi arasında negatif yönde zayıf bir ilişki bulunmuştur. Örgütsel güç mesafesinin, okul ikliminin anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır.
This study aims to determine teachers' perceptions of organizational power distance and school climate and to reveal the relationship between these two variables. The research is a descriptive study conducted according to the relational survey model. The population of the study consists of primary, secondary and high school teachers affiliated to the Ministry of National Education in Rize province. The sample of the study consists of 343 teachers selected by simple random sampling method from this population. Organizational Power Distance Scale and School Climate Scale were used to collect data. Descriptive statistics, t-Test, One-Way Analysis of Variance, Correlation and Multiple Linear Regression Analysis techniques were applied to analyze the data. According to the results of the study, teachers' perception of organizational power distance is at a low level, while their perception of school climate is at a high level. While teachers' perceptions do not show a significant difference in terms of gender, they show a significant difference in terms of length of professional service and school type. A weak negative relationship was found between organizational power distance and school climate. Organizational power distance was found to be a significant predictor of school climate.