Milli Eğitim Dergisi, cilt.53, sa.244, ss.1755-1772, 2024 (Scopus)
Bu
araştırmada, bilinçli farkındalık ve mental iyi oluş ilişkisini ortaya koymanın
yanı sıra spora katılımın bilinçli farkındalık ve mental iyi oluş üzerindeki
etkisini incelemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya RTEÜ ve
Kırşehir Ahi Evran Üniversitelerinde öğrenim gören 830 üniversite öğrencisi
katılmıştır. Araştırma, nicel yöntemlerde sıklıkla tercih edilen
betimsel-ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında
toplanan veriler “Bilinçli Farkındalık Ölçeği”, ve “Mental İyi Oluş Ölçeği”nden
elde edilmiştir. Ayrıca spor ile ilgili değişkenleri de içeren demografik bilgi
formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, lisanslı olarak spor yapan
öğrencilerin bilinçli farkındalık ve mental iyi oluş düzeylerinin lisanslı
olarak spor yapmayanlardan anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür.
Yine, spor bilimleri
fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin bilinçli farkındalık ve mental iyi
oluş düzeylerinin diğer fakültelerde öğrenim gören öğrencilere kıyasla anlamlı
bir şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın
bir diğer bulgusuna göre,
üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ile mental iyi oluş düzeyleri arasında
anlamlı bir ilişki olduğu gözlenmiş, bilinçli farkındalığın mental iyi oluşunu
etkilediği görülmüştür. Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinde, bilinçli
farkındalığın mental iyi oluşun anlamlı bir yordayıcısı olduğu ve spor ile
ilişkin değişkenlerin öğrencilerin bilinçli farkındalık ve mental iyi oluş
düzeyleri üzerinde farklılık yarattığı görülmüştür.