EAB 2019, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019
Girişimci bireylerin yetiştirilmesi de eğitim sisteminin bir parçası olarak karşımıza çıkmaktadır. 2018
Fen Bilimleri öğretim programın da genel amaçlarından biri olarak da fen bilimleri ile kariyer bilinci ve
girişimcilik becerilerini geliştirmek olduğu görülmektedir. Bu nedenden ötürü, öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının girişimcilik düzeyleri, üzerinde durulması gereken bir noktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı,
geliştirilen girişimcilik eğitim kursunun fen bilgisi öğretmen adaylarının girişimci bilgi ve becerisi üzerine bir
etkisi olup olmadığı araştırmaktır. Tasarlanan girişimcilik eğitim kurslarında yalnızca işletme öğrencilerinin
yanı sıra yarınlarımızın mimarları olan öğretmen adaylarının bilgilendirilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Çalışmada var bir durumu derinlemesine araştırma yönünde bir kaygı taşındığından Özel Durum yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçları olarak öğretmen adayları ile uygulama öncesi ve sonrası yarıformal mülakat yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi analiz edilmiştir. Araştırma 2018-2019
eğitim öğretim yılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen bilimleri öğretmenliği
bölümünde yapılacak olan çalışmanın örneklemini amaçlı örnek seçim yöntemi kullanılarak seçilmiş olan 4.
sınıfta öğrenim gören 10 fen bilgisi öğretmen adayı (4 erkek ve 6 kız öğrenci) oluşturmuştur. Öğretmen adayları
için 5 hafta ve 3’er saatten toplam 15 saat girişimcilik kursu yürütülmüştür. Elde edilen bulgulara göre
uygulamadan önce öğretmen adayları girişimciliği sadece bir işe girişmek olarak, girişimci özelliğini ise öz
güven yüksekliği olarak tanımlamışlardır. Fen bilgisi dersinde öğrencilere girişimcilik becerisi kazandırma
yeterliliği konusunda yetersiz bilgi ve beceriye sahip olduklarını belirtmişlerdir. Uygulamadan sonra ise
adayalar girişimciliği bir amaç ve ihtiyaç doğrultusunda problemlere çözüm süreci olarak tanımlarken, girişimci
özelliği konusunda yeni bir başlangıç yapabilme, üretkenlik, yaratıcılık, problem çözme ve bağımsız çalışma
olarak ifade etmişlerdir. Fen bilgisi dersinde öğrencilere girişimcilik becerisi kazandırma konusunda ise kurs
sonunda kendilerinin yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahip olduklarını düşünmektedirler.