DOKAP Bölgesi Uluslararası Turizm Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2017, ss.304-314
Turizm destinasyonlarının diğer destinasyonlarla rekabet edebilmesi için çekici turistik kaynaklara
sahip olması tek başına yeterli değildir. Özellikle sahip olduğu turizm kaynaklarının pazarlanmasında iyi bir
pazarlama stratejisinin de uygulanması gerekir. Bunun için de markalaşmış destinasyonlara rakip olabilmesi,
kendi markasını yaratabilmesi ve sürdürülebilirliği sağlayabilmesi adına ekonomik güce de sahip olması gerekir.
Bu çalışmanın amacı, belirli bir bölgenin veya bölge illerinin turizm kaynaklarının sürdürülebilirlik çerçevesinde
yeni bir destinasyon olarak geliştirilip, ortak pazarlama stratejisi ile rekabet gücünü artırarak rekabet üstünlüğü
sağlamasına katkıda bulunmaktır. Bu bağlamda öncelikle araştırmanın kapsamını oluşturan Artvin ile Rize
illerinin sahip olduğu çekici turizm kaynakları tespit edilmiştir. Çalışmada niteliksel değerlendirme yöntemi ve
araştırma alanı ile ilgili yerinde gözlem yöntemi ve örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda,
birbirinden farklı temalara sahip dört küçük ölçekli yeni destinasyon taslağı geliştirilmiş ve önerilerde
bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Yeni Ürün Geliştirme, Ortak Pazarlama, Rekabet, Turizm, Rize, Artvin
It is not enough that tourism destinations have attractive touristic resources in order to
compete with other tourism destinations. Especially in marketing of owned tourism resources a good marketing
strategy also need to be implemented. For this, to be rival to branded destinations and to create their own brand
and to ensure their sustainability, they must have the economic power. The aim of this study is to prioritize the
sustainability factor in the development of a region’s or region provinces’ tourism resources as a new
destination, to increase competitive power with common marketing strategy and to make contribution in
providing a competitive advantage. In this context, firstly tourism recourses of Artvin and Rize provinces that
form the content of the study are identified. In the study, observation method related to qualitative evaluation
research and case method has been used. As a result of the study, four small-scale new destination draft which
each has different themes has been developed and given recommendations.
Key Words: New product development, Co- marketing, Competition, Tourism, Rize, Artvin